NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:23:25 » |
Ik denk toch dat de vorste geen moor is hoor Harald. Ook ik denk dat het een horsfieldi is, mede ook door zijn erg rond vorm van boven af gezien. Moren en grieken zijn meer ovaal en wat hoger gewelfd het dier heeft geen nagel op de staart en sporen op de achterpoten De foto's nogmaals bekeken (compliment aan de fotograaf trouwens) maar het is inderdaad zeker géén graeca maar ook voor mij zo goed als zeker horsfieldi !
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:31:18 » |
Idd, Agrionemys horsfieldii
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:34:30 » |
maar een vierteen heeft een nagel op de staart en geen sporen. dan zou dit dus geen vierteen kunnen zijn maar een moor. het schild kan niet doorslaggevend zijn aangezien dat misvormd kan zijn.
wij hebben ook ooit een een 25cm grote griek gehad die maar 5cm hoog was. dan wordt dit ook niet in eens een pannekekschildpad.
je moet naar meer kenmerken kijken dan enkel het schild.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:38:53 » |
Een schild van een misvormde greaca zal er toch niet zo uit komen te zien. Ze kunnen plat worden maar dan zakt het hele schild in en dat ziet er duidelijk anders uit als deze schildpad.
Ik blijf toch bij een horsfieldi, voornamelijk door de vorm en hoe laag het schild is.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:41:49 » |
hoe verklaar je dan de sporen op de achterpoten en het missen van de hoornnagel op de staart?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:49:36 » |
hoe verklaar je dan de sporen op de achterpoten en het missen van de hoornnagel op de staart?
Het kan een uitzondering zijn uiteraad, mogelijk ook een kruising? Ik durf het niet te zeggen Harald maar een zuivere graeca is dit sowieso niet. Heb je er papieren bij zitten?
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:51:07 » |
Het kan een uitzondering zijn uiteraad, mogelijk ook een kruising? Ik durf het niet te zeggen Harald maar een zuivere graeca is dit sowieso niet. Heb je er papieren bij zitten? nee, geen papieren. wij hebben een vergunning voor "niet aantoonbaar in gevangenschap gekweekt" van grieken en moren mogen wij dus dumpdieren zonder papieren opnemen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 9 Augustus 2009, 20:56:46 » |
Agrionemys horsfieldii laat ook sporen zien en bezit geen hoornnagel op de staart
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 9 Augustus 2009, 21:28:18 » |
als Hans er weer is, zal ik vragen of hij het dier kan bekijken. dus eehh Hans, dan weet je het alvast....
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 9 Augustus 2009, 21:28:56 » |
Het ziet er wel allemaal piekfijn uit, over de verblijven is goed nagedacht....speels ingericht en de dieren zijn in blakende gezondheid, dit zie je zo Als dit allemaal vrijwilligerswerk is reden te meer om
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 9 Augustus 2009, 21:32:52 » |
Helemaal gelijk in. Er liepen ook een paar kinderen rond, waarvan 1 rond een jaar of 7. Die kinderen worden dus ook goed begeleid en weten precies wat en hoe ze het moeten doen. Mijn complimenten daarvoor.
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 9 Augustus 2009, 21:48:00 » |
waarvan 1 rond een jaar of 7.
onze jongste vrijwilligster is 10. eigenlijk een leeftijd die we nog niet aannemen maar zij en haar moeder kwamen zo serieus over dat we de gok wagen en het een tijdje aan gaan zien. tot nu toe ziet het er veelbelovend uit.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 9 Augustus 2009, 21:52:49 » |
Het is ook dat ik niet meer in de buurt woon anders had ik het zelf toch ook serieus in overweging genomen
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 9 Augustus 2009, 22:02:18 » |
Ik woon op zo'n 20 minuten afstand. Zou het ook wel willen. Ik zit weer met school.
|
|
|
|
harald
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 9 Augustus 2009, 22:09:48 » |
Ik woon op zo'n 20 minuten afstand. Zou het ook wel willen. Ik zit weer met school.
in het weekend?
|
|
|
|
|