Benjamin,
Evenals de rest hier begrijp ik je liefde voor en behoefte aan een leuke schildpad; we hebben dit namelijk allemaal.
Gezien je manier van vragen e.d. krijg ik echter wel de indruk dat je een beetje impulsief bent.
Je praat mijns inziens namelijk nogal makkelijk mee, naar aanleiding van de antwoorden die gegeven worden.
Ik bedoel:
Je wilt een soort die 's zomers even buiten kan en géén winterslaap nodig heeft.
Er worden tropische soorten genoemd, die echter geen specifieke zonliefhebbers zijn (vochtige warmte juist wel)..
Vervolgens heb je á la minute je zinnen gezet op Elegansjes.. Die je vervolgens 's zomers buiten zou willen zetten.. iets wat je daarvoor nèt wordt afgeraden.
Dan word gezegd dat Testudo hermanni (bijv) wel 's zomers buiten kan, maar wel in winterslaap moet.
Prompt blijkt een winterslaap dan geen probleem voor je te zijn... Ik bedoel dit niet negatief, maar zo makkelijk over de winterslaap denken is een tikkeltje arrogant: Er komt een hoop bij kijken. En je had in eerste instantie specifiek aangegeven géén winterslaap te willen...
Vervolgens word er aangegeven dat de aanschaf voor een gemiddelde schildpad + terrarium / buitenverblijf, evt UV lampen, voedingssupplementen, etc etc nogal in de kosten kan lopen..
Jouw antwoord: Geld en alles hebben we genoeg
..
Je bent 14... Ik neem aan dat je ouders alles willen betalen?
Nogmaals... lees jezelf verschrikkelijk goed in.. Ga in overleg met je ouders
de vóórs en tegens van meerdere soorten tegen elkaar afwegen en dan rustig bepalen welke soort je wilt.. hoe je die wilt huisvesten, etc etc. Je hebt ervaring met het verzorgen van de geelwangen van je broer.. "Eten geven" en "verzorgen" zijn 2 verschillende dingen hè
.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar wil je behoeden voor mogelijke teleurstellingen, aangezien je volgens mij niet weet waar je aan begint.