SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 22 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Een leuke landschildpad ' wie een idee ! '  (gelezen 30199 keer)
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #30 Gepost op: 16 Juli 2009, 21:16:57 »

Beste Benjamin,

Jammer dat je je nu zo voelt, maar ook wel begrijpelijk.
Let wel; je hebt naar mijn mening ook veel goede adviezen gekregen... niet iedereen wil je er vanaf praten Knipoog
Ik hoop dat je dit forum nog een kans wilt geven.
Uit de praktijk blijkt helaas dat veel mensen een schildpad kopen, om deze enkele jaren later weer weg te doen.
Hierdoor reageren sommige mensen soms een beetje 'fel'.
Nogmaals; je bent hier van harte welkom met al je vragen!

Ik sluit me aan bij Skip, en vindt het vervelend dat het nu zo loopt en je dit gevoel heeft gegeven.
En zeker je wens niet opgeven om schildpadden te verzorgen, als je er voorgaat zul je veel plezier aan schildpadden beleven.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #31 Gepost op: 17 Juli 2009, 00:59:44 »

Is al de zoveelste die komt en gaat hier dankzij een paar opmerkingen heen en weer. fluiten
En al die heisa om wat opmerkingen over wat bladeren in een bak gooien en wat hardop nadenken.
Wees blij dat deze jongen hardop nadenkt om zo info te krijgen.
Bij mij gaan/gingen ook meerdere soorten door mijn hoofd heen.


Met de beperkte info die ik heb over de carbonia en de elongata zou ik voor de elongata gaan.
Frans vertelde volgens mij dat per watt dit per jaar een euro koste of zoiets?
Een degelijke bak als je handig ben kan je zelf vrijgoedkoop in elkaar zetten van betonplex.
Lampen goede lampen zijn prijzig inderdaad en diertje is ook een kleine investering.
Maar ja je werkt niet voor niks toch?Of je spaart niet voor niks toch?

Ik kan de reacties van sommige begrijpen maar iets minder zou ook leuk zijn denk ik.
Maar ook accepteren dat mensen zo kunnen reageren op een opmerking.
Houdt toch ook de manier van praten van mensen van verschillende leeftijden in gedachten denk ik dan.
Als je echt van je dieren houdt dan doe je er alles voor en komt het wel goed allemaal.

Zou je verhuizing naar een ander forum nog even nogmaals heroverwegen Benjamin het is namelijk een heel actief en informatief forum dit.
Ben namelijk wel benieuwd naar je keuze en waarom

« Laatste verandering: 17 Juli 2009, 01:05:56 door markooij » Gelogd
gorterlies
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 500



« Antwoord #32 Gepost op: 17 Juli 2009, 05:57:50 »

Ook ik vind dat je (Benjamin) een beetje toleranter moet zijn en de kritiek ook als opbouwend moet zien. Al kan ik je wel goed begrijpen,  dat is de leeftijd. Ik werk zelf met jonge mensen van deze leeftijd en ze zijn snel op hun teentjes getrapt. iedereen wil hier je maar voor een teleurstelling hoedenen denken aan de dieren, al heb je je goed ingelezen en nog doet, de aanmerkingen kan je door je hoofd laten gaan. Op andere forums is het ook zo.
Verder raad ik je een elongata af, omdat deze meer een verscholen leven lijdt, je ziet ze niet zoveel, bovendien zijn meerdere mannetjes onder elkaar zeer intolerant.(Hebben mannen zo aan zich knipoog).
Carbonaria's zijn overdag levendiger en kan je met meerdere samenhouden.
Ik hoop dat je je besluit nog eens overdenkt en mede door de kritiek de juiste beslissing neemt. O.K?
Gelogd

houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1488



« Antwoord #33 Gepost op: 17 Juli 2009, 09:39:46 »

Ah,

Ik begrijp dat sommigen mijn reactie(s) wat fel vonden...   afvragend

(Ben werkzaam bij het Ministerie van Defensie en werk dus dagelijks met militairen... Daar ga je inderdaad wat directiever en directer door communiceren... Ik bedoel het niet rot  Knipoog )

Allereerst wil ik nogmaals benadrukken dat ik je niet wil ontmoedigen, zoals ik meermaals heb aangegeven.
Ik wil echter wel dat je je volledig bewust bent van hetgeen er allemaal bij deze hobby komt kijken.

De manier hoe jij praat over "geld zat / ruimte zat", klinkt namelijk nogal arrogant uit de mond van een 14-jarige.
En hiermee bedoel ik dus niet dat jij arrogant bent... maar dat de uitspraken, zoals ik ze interpreteer arrogant op mij overkomen.
Je leest het goed: Het is hoe ik het interpreteer en daar vervolgens op reageer. Dat betekent uiteraard niet dat ik ze juist heb geïnterpreteerd.
En als ik het mis heb, dan kan de ander mij erop wijzen dat ik er naast zit, waarna ik mijn mening bijstel... Zo doen volwassenen dat op een forum.


Het is dus niet bedoeld als affikken, maar als opbouwende kritiek.
Laat je niet ontmoedigen, maar trek er je conclusies uit.. pik de belangrijke info eruit en ga daarmee beter voorbereid de hobby in.. Begrijp je wat ik bedoel Benjamin?
Dat jij het interpreteert als afgefikt worden is dus ook iets waar ik niks aan kan doen.
Zoals ik teksten verkeerd kan begrijpen, kunnen ook anderen dit.


Nou, nu dit uit de wereld is:

Nogmaals:
Laat je niet zo snel ontmoedigen (wat je laat blijken door dit forum na wat kritiek al links te laten liggen), maar blijf jezelf helemaal suf lezen over Kolenbranders.

Het was jouw manier van vraagstelling wat bij mij alarmbellen liet rinkelen.
Ben lange tijd moderator geweest op een Ongewervelden Forum, waar zeer veel impulsliefhebbertjes verschenen. Hun manier van vraagstellings was identiek aan de jouwe.
Prettig om te ervaren dat ik er wat jou betreft kennelijk naast zat.


Hoop je hier dus nog lang op dit forum te zien en straks prachtige foto's en berichten over je Kolenbranders te mogen zien / lezen.



"Pak het niet te persoonlijk op"  knipoog

Gelogd

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 1667



« Antwoord #34 Gepost op: 17 Juli 2009, 10:12:16 »

De beste tip die ik je kan geven is. Ga eens langs bij iemand die met carbonaria kweekt. Gewoon eens gaan zien en 1000 vragen stellen en nog geen kopen. Dan zal je het meest vanal geleerd hebben en ook eens gezien hebben hoe de dieren zijn.

Ikzelf heb ook begonnen toen ik 15 was. Voor ik begon heb ik ook bij enkele kwekers langs geweest. Toen was ik ook metteen verliefd op de carbonaria. Intussen kweek ik er al mee.
Gelogd
Kenneth
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1488



« Antwoord #35 Gepost op: 17 Juli 2009, 10:54:31 »

@ Crash:

Militairen zouden mijn uitspraken niet appreciëren bedoel je?
Ach, die kunnen wel wat hebben hoor, geloof me  knipoog


Safraanberg heb ik nog nooit van gehoord.. Da's in België ?
We dwalen echter wel een tikkeltje af van het topic zo hè  mmm...leuk
Mocht je vragen over mijn werk hebben, dan wil ik je dat via PB best eens uitleggen.

Denk dat Benjamin inmiddels wel begrijpt dat ik het niet kwaad bedoel, maar zowel hem als de dieren voor eventuele teleurstellingen wil behoeden.
Gelogd

1.2.0 Testudo hermanni boettgeri
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Juli 2009, 20:28:51 »

Sommige "volwassene" die met de hobby beginnen kunnen ook aardig "nalatig" zijn, dus leeftijd hoeft niet altijd de beperkende factor te zijn. De realiteit is echter wel vaker zoals reeds aangegeven werd dat door het puberale leven de schildpad ergens op de zoveelste plek in het leven komt van jongeren na een tijdje.
Hierover oordelen op het forum is moeilijk omdat de voornaamste partij (de ouders) niet aanwezig is.
Want zonder hun goedkeuring lukt het zeker niet....
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Benjamin
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 25


« Antwoord #37 Gepost op: 17 Juli 2009, 21:40:16 »

Ik geef dit topic nog een kans en ik zal voor de Carbonaria kiezen. Kunnen jullie mij vertellen welke ondersoort daarvan het best te houden is ? Want heb begrepen dat je de Cherry had en de noordelijke soort. Maar ze hebben allemaal wel wat verschil qua bijv. licht ? Ik ben ook op een vogelforum begonnen en mensen reageerde hetzelfde als jullie. Inmiddels heb ik 100 bewoners waarvan ik al een paar nesten met jonkies heb geproduceerd, nu sta ik even hoog als hun ( dat bedoelen hun dan )en doen ze wat schijnheilig. Ik vind dat maar naar. Mensen moeten niet te snel dingen verw8en. Dat als ik over een soort praat dat ik die gelijk in de kelder heb liggen. Ik ben blij dat mensen even met me meevoelde en ik zit nu ook in een nare periode.. Ik wil ook graag even dit aan jullie vragen ? Welk van jullie die veel weet van de kolenbrander heeft msn ?? dat is makkelijk praten en dan kan ik van alles vragen en noteren.
Gelogd
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 1667



« Antwoord #38 Gepost op: 17 Juli 2009, 21:59:12 »

je hebt pm.

Ondersoorten bestaan niet in carbonaria. Gewoon verschillende vormen. Alle vormen vind ik even sterk ik zie geen verschil.

Noorderlijke
Cherry heads
Venuzielaanse
chaco
Gelogd
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #39 Gepost op: 17 Juli 2009, 22:03:06 »

Ik denk (weet) dat je met carbonaria een goede keuze doet, een mooie en bewegelijke schildpad. yeah !
Hier in het topic kun je je vragen ook gemakkelijk en genummerd neerzetten en kan er per nummer geantwoord worden. pestkop
Verwacht niet van iedereen het zelfde antwoord want ieder heeft zijn eigen ervaring/mening. Onbeslist
Verder kun je in de zoekfunctie met wat steekwoorden betreffende je vragen de antwoorden vinden. bijleren/lezen
Verder kun je ook per PM vragen stellen bij mij en/of andere verzorgers. knipoog
Gelogd
psvehv
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1122



« Antwoord #40 Gepost op: 18 Juli 2009, 01:13:27 »

de carbonaria is echt een mooie en leuke soort ik zelf heb er 2 waarschijnlijk vrouwen?Huh??? maar die zitten wel in een 3 meter bij 90 bij 1m hoog op de groei gemaakt.
ik vind wel dat deze soort best wel veel verzorging nodig heeft,de lv en temp het hele jaar door.

grtjs
Gelogd
Benjamin
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 25


« Antwoord #41 Gepost op: 18 Juli 2009, 12:18:01 »

Ik ben helemaal verliefd op de Carbonaria maar Turtle Lover heeft mij in een msn gesprek goed geholpen en ik heb veel geleerd ! { Bedankt Turtle Lover } Maar nu ben ik er ook achter gekomen dat je heel veel geld kwijt bent aan het terranium . Om het schild van een landschildpad glad te houden ben je al geld kwijt. De warmtelampen ook. Wie kan mij tips geven hoe ik het goedkoopste dit allemaal bij elkaar kan grijpen ?
En moet ik het gewoon in een Reptiel winkel kopen ?
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #42 Gepost op: 18 Juli 2009, 12:32:31 »

Wil je UV lampen dan bij www.reptielenlampen.nl anders bij een bouwmarkt een spot kopen en TL verlichting voor extra licht
Terra zou je kunnen maken van betonplex.
Even op Markt plaats kijken voor betonplex.
Gelogd
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #43 Gepost op: 18 Juli 2009, 13:10:35 »

Ik ben helemaal verliefd op de Carbonaria maar Turtle Lover heeft mij in een msn gesprek goed geholpen en ik heb veel geleerd ! { Bedankt Turtle Lover } Maar nu ben ik er ook achter gekomen dat je heel veel geld kwijt bent aan het terranium . Om het schild van een landschildpad glad te houden ben je al geld kwijt. De warmtelampen ook. Wie kan mij tips geven hoe ik het goedkoopste dit allemaal bij elkaar kan grijpen ?
En moet ik het gewoon in een Reptiel winkel kopen ?

Om te beginnen zou je heel goed en oud aquarium kunnen gebruiken, als je deze afdekt blijft ook de
luchtvochtigheid makkelijk hoog.
In het begin heb je voor jonge carbonaria gen UV lamp nodig een gewoon spotje waaronder het tot 35 graden is voldoet prima.
Ik zelf heb nog nooit en UV lamp gebruikt maar gef D3 over het voer(sterk verdunt) en de schildpadden doen het er prima op.
Het schild glad houden kost je geen cent maar is puur eigen verdienst door afgewogen te voeren en
de Luchtvochtigheid hoog te houden.
Ook de aanschaf prijs van de dieren hoeft niet hoog te zijn maar verschild sterk per kweker.
Gelogd
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 1667



« Antwoord #44 Gepost op: 18 Juli 2009, 13:17:47 »

Betonplex terariums zijn veel duurder als glazen terariums. Om een terarium zelf te bouwen moet je er al wat kaas van gegeten hebben ook. In Benjamin zijn geval is dat geen optie. Het beste is gewoon een terarium kopen. Hoe groter hoe beter natuurlijk. Maar hoe groter hoe duurder.

De lampen is idd via raptielenlampen.nl. De beste uv lamp vind ik de mega ray 100W Ik gebruik die ook bij mijn carbonaria. Maar dan moet je wel een terarium kopen van minimaal 55-60cm hoog. Zonder uv lamp maar met gewone warmtelamp gaat ook zoals Fred zegt maar ik vind dat wat tricky de dosis is nooit 100% correct met een Uv lamp kiest de schildpad zelf. Maar beide geven mooi gladde dieren dus ik breek het niet af.

Verder beveel ik voor de verwarming een Thermo controll pro2 aan aangesloten op een keramiche straler van 100W / Dit is de meest gemakkelijke en een degelijke oplossing.

Kosten van dit alles is Bij benadering Prijzen zijn dus niet correct maar een ruwe gok. Uv lamp 50€ / keramiche straler 20-30€ / thermo controll pro 2 60€ en terarium 100€+
met dit alles heb je een degelijk start systeem.

Dan moet je nog eens je bodemmateriaal rekenen + Wat inrichtingsmateriaal.

Dus ik had hem ook gezegt reken maar op een 300-400€ voor je terarium alles erop en eraan en dan heb je nog geen schildpadden.

Glad houden had ik ook al gezegt dat komt puur door de Lv als die goed zit groeien ze glad. De voeding speelt ook een grote rol maar in mindere mate.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 September 2024, 14:32:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1011
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 869
Totaal: 869
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 26 queries.