ishirra
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 27 Juli 2009, 20:01:05 » |
Als je de kopjes vast moet pakken merk ook pas echt hoe sterk die dieren eigenlijk zijn, kan me niet voorstellen hoe je een kop vast zou moeten houden van een sulcata of pardalis van meer dan 2kg ofzo Nu heb ik een mental image van Kurt die z'n sulcata's in een wurggreep houd om ze zo toch maar te kunnen voederen moesten ze ooit ziek zijn Ik weet wel dat het zo niet gebeurd maar het was het eerste wat in me opkwam.
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 27 Juli 2009, 20:03:02 » |
Haha, ik zag het ook gelijk voor me! Bedankt Donny!!!
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 27 Juli 2009, 20:11:32 » |
Als je de kopjes vast moet pakken merk ook pas echt hoe sterk die dieren eigenlijk zijn, kan me niet voorstellen hoe je een kop vast zou moeten houden van een sulcata of pardalis van meer dan 2kg ofzo Nu heb ik een mental image van Kurt die z'n sulcata's in een wurggreep houd om ze zo toch maar te kunnen voederen moesten ze ooit ziek zijn Ik weet wel dat het zo niet gebeurd maar het was het eerste wat in me opkwam. Maar als zo'n groot dier medicijnen moet hebben kan je dat makkelijk op 1 blaadjes witlof doen, die happen ze in 1 keer weg maar stel je voor dat ze niet meer eten
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 27 Juli 2009, 20:14:53 » |
Ja inderdaad. Denk dat er dan toch een sonde moet geplaatst worden onder narcose of iets dergelijks, terwijl het vervoer naar de RA ook al niet zo evident is met zo'n grote dieren.
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 9 Augustus 2009, 11:23:57 » |
Het diertje doet het nog steeds goed! Eet dagelijks, goede hoeveelheden, is actief, goede ontlasting, etc. Het schild lijkt harder te worden. Ik krijg meer en meer hoop
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 9 Augustus 2009, 11:32:26 » |
Het diertje doet het nog steeds goed! Eet dagelijks, goede hoeveelheden, is actief, goede ontlasting, etc. Het schild lijkt harder te worden. Ik krijg meer en meer hoop Dat is een goed teken Cindy Maar we hadden ook niet anders verwacht met zulke goede zorgen he Hopelijk krijgt het dier geen terugslag, wat je wel eens ziet.
|
|
|
|
Moi
Gast
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 9 Augustus 2009, 11:59:44 » |
Maar als zo'n groot dier medicijnen moet hebben kan je dat makkelijk op 1 blaadjes witlof doen, die happen ze in 1 keer weg maar stel je voor dat ze niet meer eten Ik zou 't niet OP een blaadje doen, maar in een paardebloemblad of zoiets vouwen. Dan loop je geen kans dat de schhildpad ruikt dat er iets vreemds mee naar binnen dreigt te gaan!
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 9 Augustus 2009, 12:04:53 » |
Het diertje doet het nog steeds goed! Eet dagelijks, goede hoeveelheden, is actief, goede ontlasting, etc. Het schild lijkt harder te worden. Ik krijg meer en meer hoop Heel goed , nog even en hij kan terug in een ingerichte terrarium.
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 9 Augustus 2009, 12:50:49 » |
Bedankt Donny en Hans!! Ik hoop dat hij het zo goed blijft doen! Zodra ik een goede drol vind (die niet is opgelost in het water) laat ik deze nogmaals onderzoeken. En anders haal ik zijn waterbakje een dagje weg, in de hoop dat hij zich ontlast op het keukenpapier.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 9 Augustus 2009, 14:56:03 » |
Bedankt Donny en Hans!! Ik hoop dat hij het zo goed blijft doen! Zodra ik een goede drol vind (die niet is opgelost in het water) laat ik deze nogmaals onderzoeken. En anders haal ik zijn waterbakje een dagje weg, in de hoop dat hij zich ontlast op het keukenpapier.
Als hij ontlast in het water is er niks aan de hand, kan het gewoon getest worden. Als het maar vers is.
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 9 Augustus 2009, 22:55:45 » |
Het zijn geen compacte drollen; het lost meteen op.... (of ik ben er steeds niet op tijd bij)
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 9 Augustus 2009, 22:57:10 » |
Klinkt goed dus tot nog toe, ze is op de goede weg
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 10 September 2009, 14:21:10 » |
Inmiddels zijn we weer wat verder; het gaat nog steeds erg goed! Het diertje eet goed, is actief, schild wordt harder en ik vind zelfs (eindelijk) compacte drollen! Deze heb ik weer na laten kijken, enkele dagen geleden, en nog steeds geen flagellaten te ontdekken. Het diertje zit nu ook weer lekker in zijn terrarium, eindelijk! Uiteraard was het terrarium goed schoongemaakt (ontsmet) en heb ik alles goed laten drogen. Verder een geheel nieuwe inrichting, voor de zekerheid. Volgens mij is hij ook blij weer in zijn hokje te zijn... hij zit graag in het water en af en toe loopt hij wat door zijn bak of gaat (verscholen) zitten zonnen.
Bedankt Job, voor de goede zorgen!!
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 10 September 2009, 14:50:55 » |
Fijn dat het nu weer goed gaat.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 10 September 2009, 17:16:00 » |
Ik had het dier al bijna afgeschreven, het verbaast me dat een dier met weke schedel het toch nog redt, maar zoveel te beter natuurlijk
|
|
|
|
|