Ik zal iedereen eens heerlijk tegenwerken he. Je hebt nu een prachtig diertje. Maar als je wil dat hij echt glad opgroeit moet hij vochtig zitten 80%+. Dit kan je doen door je bodem iets vochtiger te maken en 2x daags goed te sproeien. Ik heb dit weekend ook nog 3 pardalis baby's bijgekocht en het 1e wat die kweker ook zei is pardalis moeten hoge lv hebben. Zijn jongen zaten ook op 80%+ en ze groeien ook glad op. Als je kijkt naar mijn dieren van 1 jaar oud zijn ze ook mooi glad nog. Maar die hou ik ook constand op 80%+. Als ze buiten zitten zitten ze wel droger dat is lv van buiten dan.
Maar goed dat ik dat dus al doe....
Goed zo
Maar is niet HET recept voor een mooi opgroeiend dier.
Naast goed gedosseerd en gevarieerd voedsel en vitamine preperaten en UV/vitamine D3 toevoeging.
Al moet ik zeggen dat UV licht door de dieren als aangenamer wordt ervaren dan een gewone warmte lamp althans bij deze soort zeker.
Das mijn ervaring maar goed kom dan ook nog maar net kijken met mijn dieren.
Denk als je probeert iets van de seizoenen na te bootsen als hun land van herkomst je een heel mooi eind komt met opgroeien van de dieren.
Staat goed beschreven in boeken van Holger Vetter. Zomertijd hier is regentijd daar.
Winter hier hou ik droogte tijd daar aan.Hier gaan ze dit jaar echt aan geloven qua voedsel aanbod qua versheid gezien vochthoudendheid van voedsel.