.....niemand bang dat die sulcata in het zwembad valt en verdrinkt?
nee nog niet haha
de rand is nog te hoog voor hem op dit moment
maar word wel afgeschermt of hoger gemaakt als hij groter is
het badje hebben mijn man en ik samen 10 jaar geleden zelf gebouwdt hij metselen ik stucadorenen ik kan daarom gelukkig nog van alles aanpassen
mijn chit,tjes hebben van mij wel zwemles gehad en weten precies waar ze er uit moeten
maar dat gaat helaas niet op voor mijn schildpadje hahaha
het zou best kunnen dat het zo is maar dat geld denk ik niet voor mijn sulcata,tje
ik heb hem in de zomer gekocht direkt uit het ei ik kan dus ook daarom met zekerheid zeggen
dat hij veel natuurlijk zon licht en daglicht heeft gehad
hij is ook veel buiten geweest in een open bak met kippen gaas er boven half in de schaduw half in de zon met een exstra lamp voor de warmte omdat hij nog heel klein was
omdat nanco mij had verteld dat het natuurlijke dag en zon licht belangerijk was
tot 1 jaar heeft hij ook altijd voor het raam gestaan advies van nanco niet in de zon natuurlijk
en zo gauw het weer het toe liet naar buiten
vandaar dat ik ook met zekerheid zijn leeftijd van 2 jaar weet
en ik had het gelukkige voordeel dat het zomer was toen ik hem kreeg
daarom denk ik dat het niet voor mijn sulcata ,tje opgaat dat hij weinig natuurlijk dag of zonlicht heeft gehad ik ben zelf namelijk een buiten mens daardoor mijn sulcata,tje eigenlijk ook
ik had de keuze uit 2 stuks een heel licht en een iets donkerder
ik weet alleen niet of die twee van het zelfde vrouwtje waren omdat hij zoveel eieren had
en ik natuurlijk niet weet hoeveel vrouwtjes er eieren hadden gelegt
alleen dat het super grote mannetje wat hij had de vader was
Is de donkere kleur wel erfelijk of zijn het mooie uitzonderingen, vroeg ik me af omdat de "'Ivory"" Sulcata wel erfelijk is toch?
ik dacht ook dat het erfelijk was maar dat is dus niet zo
ik ben benieuwd of hij zo donker blijft
omdat je leest naarmate ze ouder worden ze wel lichter worden