Respect kennen ze idd niet.
De mosbol viel qua smaak wat tegen denk ik.... nadat de grote pier ontsnapte, was onze dame niet slim genoeg om de bol te verplaatsen hoor.
En dat bijten in de poot was gelukkig maar een eenmaligheid. Dacht lap, daar gaat de volgende reeds bijten, maar denk dat dit een 'misrekening' was...
Dacht dat schildpadden geen goed dieptezicht hadden?
Nou doen ze het geweldig.
Heb dit weekend de filter mogen schoonmaken en de slangen... was ook weer eventjes inventief zijn.
Geven ze mij daar zo'n miniborsteltje van zo'n 10cm mee... veel te kort natuurlijk, heb ik maar potloden met tape aan elkaar geplakt om dieper in de darmen te graken... jeetje toch !
Filter zag vuil man, en stinken ! Goh, wat een smeerlapjes die schildpadden!
Maar nou draait ie weer prima, kan er weer eventjes tegenaan.
Zoveel werk is er niet aan eigenlijk. Qua verzorging vind ik ze eigenlijk best makkelijker dan landschildpadden.
Dacht dat dit een heus werk ging zijn, maar valt super goed mee. Ook maar 2x per week eten geven gaat super. Denk wel dat ze vorige keer teveel hadden, want lag de dag erna nog wat restjes op de bodem... is nog wat zoeken voor me.
Enkel de voorbereiding was wat groter dan die voor de landschildpadden, maar eens techniek en al in orde is... prima!
Over de dieren niets dan lof te spreken, ze gedragen zich voorbeeldig (hoewel ik graag zou hebben dat men planten op de bodem bleven maar ach jah)
ook men visjes blijven leven, heb wat van men grote gupjes overgezet, en onmiddellijk kleine gupjes in de grote bak. Super, dat kweken gaat hier geweldig.
Ook met de slakjes loopt het van een leien dakje in de jamaicabak, ook al vis ik deze bijna helemaal leeg, er komen steeds enorm veel bij... voor zot van te worden !
Mijn dieren zijn heuse zonnekloppers, hoewel mijn mannetje het vaak geweldig vind om de doorgang op het bruggetje te belemmeren, zodat het vrouwtje in het water moet blijven
nou liggen ze er beide op, vrouwtje onder de warmtelamp, mannetje onder uvspot. ze komen goed overeen
Nou vraag ik me wel af wanneer nou eindelijk dat vervellen gaat beginnen... kan niet wachten om ze met hun mooie propere schildje te kunnen aanschouwen ! Geduld is toch een mooie zaak... !
Ik ben echt waar SUPER tevreden om waterschildpadjes in huis te halen... allez deze soort althans.
Echt waar, voorbeeldige schatjes ! Braaf... en super interessant om te observeren, hoe ze eten, zwemmen, komen zoveel vragen in me op als ik ze bezig zie, en wat zou dit zijn, en hoe zou dat in zen werk gaan...
Nou is de vrede heir in huis eindelijke weergekeerd.... heeft ieder zijn coté om zich mee bezig te houden
Hij de land-'aanhorigheden', ik de water'aanhorigheden' en het lukt prima zo
af en toe toch wel eens een helpend handje bij elkaar hoor
nou