jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 5 Juni 2009, 10:02:03 » |
Stof om na te denken Crash.....heb jezelf al een idee?
Wat mij zal benieuwen of ze met zekerheid nog kunnen vaststellen of het om een breuk gaat zoals ze dat als eerste optie noemen, of toch ook een ontwrichting van de kaak......hieruit zullen lijkt mij 2 verschillende behandelingen uit voortvloeien. Lijkt mij bij ontwrichting het terugzetten van de kaak en de kaak zoveel mogelijk ontlasten om aanhechting en herstel van spieren/pezen die de kaak weer goed kunnen fixeren/op zijn plaats te houden. Dan zou dwangvoeren met een tijdelijke permanente geplaatste sonde een optie kunnen zijn. Dan ook bij een breuk, maar dit willen ze dan blijven doen tot je sulcata groot genoeg is om geopereerd te kunnen worden als het om een breuk gaat?
Hoe is het nu met het dier?
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 5 Juni 2009, 12:09:54 » |
Ja Crash,ik denk wat de dierenarts voorstelt,het beste voor het dier is.Stress vermijden is wel zo belangrijk in deze situatie en zou ik het risico van een narcose nemen. Haalt ie het niet dan weet je wel dat je alles gedaan hebt om het te helpen.
|
|
|
|
Trudi
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 5 Juni 2009, 12:13:19 » |
Ik volg het met veel belangstelling. Wat een toestanden allemaal ........ Arm dier. Sterkte gewenst, enne .... het schildpad mag natuurlijk wel blij zijn met zo iemand als jij! Hoeveel mensen zouden de moeite en kosten hier niet voor over hebben .
|
|
|
|
metalsweetness
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 5 Juni 2009, 13:08:57 » |
Durven ze het dan niet te vertellen dat ze ze laten vallen hebben ? Omdat je er blijkbaar niet zo zeker van bent? Positief blijven denken daar komen we het verst mee...
|
1.1.2 Eurotestudo hermanni boetgerri 0.0.5 Chelonoidis carbonaria 0.1.0 Testudo graeca ibera 0.0.2 Sternotherus carinatus 0.0.1 Trachemys scripta scripta 0.0.1 Trachemys scripta troostii
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 6 Juni 2009, 10:53:51 » |
Och Thierry, wat is wijsheid. Eigenlijk doet het er niet meer toe hoe het gebeurd is.Dat blijft een raadsel. De vraag is ,hoe nu verder. Als de Ra er geen gat in ziet om hem te opereren kan hij straks dan verder leven zonder pijn? Kan hij dan met zo,n gekwetst bekkie wel eten? Het gaat nog een moeilijke tijd worden.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Juni 2009, 18:20:21 » |
Een klein lichtpuntje!! Hopelijk zet het zich door!!
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Juni 2009, 18:20:57 » |
Dat is goed nieuws Crash, nu maar hopen dat het zo blijft dan gaat het de goede kant op.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Juni 2009, 18:59:56 » |
Inderdaad, hopelijk zet het zich zo voort. Laten we het hopen.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 18 Juni 2009, 09:35:00 » |
Dat is goed nieuws, ik begrijp dat operatie of iets dergelijks dus niet nodig is. Gelukkkig dat alles achteraf blijkt mee te vallen
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 18 Juni 2009, 10:15:16 » |
Pfffffff,gelukkig,het gaat beter.Hij hoeft dus niet geopereerd te worden.Wat zal hij blij zijn weer thuis te zijn dan gaat het vast nog beter
|
|
|
|
hannie sulcata
Geochelone elegans
mijn sulcata
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 18 Juni 2009, 11:41:30 » |
ik wens je heel veel sterkte crach en dat je hem gauw mag ophalen thuis is de stress toch vaak veel minder
komt het mischien gelukkig toch nog goed met hem
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 18 Juni 2009, 12:31:01 » |
Daar ben je vast heel heel heel erg blij mee?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 18 Juni 2009, 12:41:54 » |
Dat zal een hele opluchting zijn, dan is het waarschijnlijk toch minder erg uit als dat het leek in het begin.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 18 Juni 2009, 22:14:29 » |
Hopelijk moet de bek niet te veel bijgevijld worden, want als de dieren eenmaal volwassen zijn is dit geen lachertje....
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 18 Juni 2009, 22:41:49 » |
Dan heb je bijna een hoefsmid nodig
|
|