kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 22 Juli 2009, 23:43:05 » |
Ligt het tweede ei nog in de incubator? Of is het niets geworden?
Dit kan nog uitkomen.... Het jong komt uit het ei met rode pijl aangeduid, ook het ei met blauwe pijl werd afgezonderd. De rest zag er uiterlijk niet goed uit, maar ook van deze liggen er nog een 4 tal in de broedstoof (degene die niet gaan barsten zijn of stinken), maar hoogstwaarschijnlijk word dit niks.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 23 Juli 2009, 00:05:19 » |
Mogelijk ook de mascotte van een droom die ik wil verwezenlijkt zien in de toekomst.... Wat is die droom als ik zo brutaal mag zijn? Dit zou wel eens in één van de komende TRIONYX kunnen verschijnen Wie nog geen lid van NBSV is moet zich haasten dus
|
|
|
|
Moi
Gast
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 23 Juli 2009, 00:21:21 » |
Geweldig verhaal, gefeliciteerd! Aangezien het diertje, ondanks het slechte legsel, toch uit is gekomen kan je met recht zeggen dat Eigenwijsje voortleeft. Toch...?!
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 23 Juli 2009, 10:44:01 » |
Dit zou wel eens in één van de komende TRIONYX kunnen verschijnen Ik zit met smart te wachten..... De redactie sluitingsdatum voor de volgende editie is 6 september, dus je hebt 1,5 maand de tijd om het af te maken....
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 23 Juli 2009, 13:26:15 » |
van harte gefeliciteerd met de geboorte van een wel heel speciaal diertje, treasure it forever.
|
|
|
|
hannie sulcata
Geochelone elegans
mijn sulcata
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 23 Juli 2009, 20:52:09 » |
och jee kurt ik leef met je mee wat een triest verhaal ik heb er gewoon een brok van in mijn keel ik herkende wel heel veel hoe jij je gevoelens voor de sulcata beschreef en vooral dat je een speciale band hebt met de sulcata,s ik denk dat ondanks ik mijn sulcata nu iets meer dan 2 jaar heb toch al wel een klein beetje weet wat je bedoeld
maar gelukkig ook wel weer super veel vreugde van het uitgekomen ei van eigenwijsje
en wat een geluk dat dit speciale schildpad op zijn moeder lijkt en eigewijs genoeg was om toch uit te komen dit is toch gewoon super
ik feliciteer je van harte met deze speciale geboorte en hoop nog veel van dit kleine wondertje te zien of te horen
groetjes hannie
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 5 Augustus 2009, 14:07:54 » |
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 5 Augustus 2009, 14:42:08 » |
Oooh Prachtig. Wat een arbeid meteen om uit zo'n ei te komen. Had je niet de neiging 'm te gaan helpen? Viel mij ook op dat hij meteen aan het kijken is of er iets eetbaars is
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 5 Augustus 2009, 14:58:53 » |
Eigenwijsje leeft voort!!!
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 5 Augustus 2009, 15:16:20 » |
Geweldige foto's van een geweldige gebeurtenis! Mooi diertje ook!
|
|
|
|
Moi
Gast
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 5 Augustus 2009, 15:57:33 » |
Geweldige foto's en filmjes! De dooierrest is vrij groot. Knapt dat nooit kapot door de scherpe rand van het ei, het bodemsubstraat of de poten? Dan is het dier zijn reserves meteen kwijt en heb je als het ware een soort wond doordat er een open verbinding via de navel is...
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 5 Augustus 2009, 16:47:39 » |
Geweldig Kurt!!!!! Wat leuk voor je! Ook een blijvertje??
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 5 Augustus 2009, 17:35:04 » |
Leuk Kurt, ondanks het verlies van Eigenwijsje toch gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!!
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 5 Augustus 2009, 22:00:52 » |
Wat een aandoenlijke foto"s.
|
|
|