Mijn man heeft een mooie verrijdbare buitenbak voor de Kaukaasjes gemaakt (wij hebben geen tuin meer, alleen een groot dakterras). Het meet 1.20m bij ongeveer 0.75m, heeft een overkapping van gaas (vanwege de roofvogels) en ruim zeven cm of meer cocopeat. Verder een paar stenen om op te zonnen en een schuilhut, gemaakt van een kokosmandje voor planten. Zie ook:
,
en
(de hond stond alleen toen te kijken, hoor. Hij mag van ons niet voortdurend over die bak hangen om stress bij de schildpadjes te voorkomen).
Ze hebben al diverse malen proefgedraaid, vandaag zouden ze er een groot deel van de dag in. Voordat ik naar mijn werk ging, heb ik de bak neergezet, de boel bespoten en vervolgens de schildpadjes geinstalleerd.
Mijn man zou voor oppas spelen. Toen ik daarstraks thuiskwam, vertelde hij dat hij ze een paar keer had moeten omdraaien, omdat ze omgekeerd lagen. Ik schrok me natuurlijk wild. Hoe kan dat? Of is dat normaal? (Lijkt me toch niet?)
Ze waren desondanks flink aan het graven en rommelen geweest, vertelde hij, en heel actief. Ze maken ook nu geen zieke indruk. Mijn man had ze toen hij 's middags een poosje weg moest, weer in het binnenterrarium gezet en daar gingen ze ook nog een poosje schooieren. En toen ik thuiskwam, vielen ze op het eten aan. Dat wekt toch niet de indruk dat ze 'iets' hebben?