turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #105 Gepost op: 20 Augustus 2009, 18:00:40 » |
Crach ik heb wel interesse in enkele agaven. Ik kan er wel enkele kwijt in mijn nieuwe carbonaria verblijf van 50m². Ik ben dat volop aan het beplanten nu.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #106 Gepost op: 20 Augustus 2009, 19:31:28 » |
Crach ik heb wel interesse in enkele agaven. Ik kan er wel enkele kwijt in mijn nieuwe carbonaria verblijf van 50m². Ik ben dat volop aan het beplanten nu.
Agaves zijn planten uit droge streken. Carbonaria's schildpadden uit zeer vochtige streken. 1 van de 2 krijgt straks dus geen optimale verzorging....
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 20 Augustus 2009, 19:58:05 » |
Weet ik. Maar dat verblijf wordt binnen enkele jaren voor de pardalis. Nu zou ik er een klein mediteranich deel in maken en dat mooi afzetten en daar de kleine pardalis al laten lopen met goed weer.
Optimaal Belgie is niet echt optimaal he. Niet voor carbonaria niet pardalis. Veel te droge lucht in Belgie. Toch met heet zomerweer he. Maar toch lopen de carbonaria zoveel mogelijk buiten. Daar vertoeven ze liever.
Agaven kunnen prima tegen veel vocht ook hoor. Anders zouden er in belgie geen kunnen groeien. De agaven zullen zich maar moeten aanpassen aan het belgiche klimaat. Die die we nu al hebben doen dat prima. De carbonaria die blijf ik verzorgen zoals ik al jaren doe. Goed op vocht houden 70%+ voor de volwassene en 80%+ voor de kleine en met mooi weer buiten.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 20 Augustus 2009, 20:35:10 » |
ik zie dat de tijd van de sprekers vrij kort is , nu heb ik een vraag als ik ooit een voordracht maak dan haal ik dat toch niet op 3/4 van een uur voor een kamer .
Zeker de lezing vlak voor en vlak na de middagpauze spreken me aan! Deze ga ik zeker volgen. middagpauze als er nog tijd is of het kan ook een middagdutje worden
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
ruben
NBSV - ESF
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #109 Gepost op: 21 Augustus 2009, 19:42:23 » |
Op de valreep:
Morgen zal Peter Staljansens in primeur zijn Nederlandstalige schildpadden boek voorstellen op de 2e Belgische landdag.
Er zal mogelijkheid zijn om het boek ook aan te schaffen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 21 Augustus 2009, 19:43:48 » |
Op de valreep:
Morgen zal Peter Staljansens in primeur zijn Nederlandstalige schildpadden boek voorstellen op de 2e Belgische landdag.
Goed nieuws dit, ga ik zeker kopen Peter Staljanssens is niet de minste....
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 21 Augustus 2009, 19:50:59 » |
Op de valreep:
Joh en wat moeten we daarbij voorstellen? Oh wacht ik las dat hij een matamata gebroed heeft
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 21 Augustus 2009, 19:52:34 » |
Het is een boek die zowel over land als waterschildpaddden houden gaat, samen met Jef Nijs geschreven....meer weet ik ook niet
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 21 Augustus 2009, 19:54:42 » |
Het is een boek die zowel over land als waterschildpaddden houden gaat, samen met Jef Nijs geschreven....meer weet ik ook niet Mmmm had gehoopt er meer over te weten te krijgen. Jouw mening over het boek wil je vast wel zondag geven toch Kurt?
|
|
|
|
armi
Chelonoidis carbonaria
sulcata's ....het einde
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 21 Augustus 2009, 20:03:28 » |
hallo bestaat er misschien een mogelijkheid om het boek via internet te bestellen ? kan dat op de landdag gevraagd worden ? en dan even online gezet worden dat zou fijn zijn. Kan helaas niet komen. groetjes armi
|
groetjes armi
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 21 Augustus 2009, 20:06:20 » |
'Een unicum, want dit is het eerste Nederlandstalige boek dat specifieke soorten beschrijft en informatie biedt over de verzorging en het kweken ervan', aldus Peter Staljanssens. Info: peter.staljanssens at telenet.be of penningmeester at anolis.be. at vervangen door @ en geen spatie tussenlaten
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 21 Augustus 2009, 20:11:27 » |
Hopen dat er morgen genoeg exemplaren te verkrijgen zijn! Anders zal het worden!
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 21 Augustus 2009, 20:57:41 » |
Die van mij was vorige week al besteld toen ze nog bij de drukker lagen
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 21 Augustus 2009, 21:10:05 » |
net ge sms 't het boek komt op 25 €
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 21 Augustus 2009, 21:32:08 » |
23 soorten beschreven , 4 soorten landschildpadden , 19 soorten water schildpadden ,6 grafieken 5 tekeningen ,118 kleurenfoto's , 148 blz . dit zijn de soorten dat de 2 persoonen zelf gehad en nog hebben , er zal uitgelegd worden van het kweken enz enz enz .
dus een boek goed voor iedere liefhebber van schildpadden .
Weet je toevallig welke landschildpadden? Wordt de druppelschildpad ook beschreven of je weet?
|
|
|
|
|