Maar jullie kijken dus niet eerst naar datgeen wat je daadwerkelijk ziet?
Ik snap dat als je soorten meteen herkent, dat je dan daarop even verder zoekt.
Maar hoe ga je te werk als je niks in het dier herkent. Waar kijk je dan naar...?
we proberen gewoon gelijkenissen te zien , daarom dat ik al veel vroeger gezegd heb , veel leren we er niet uit , het is wel fun om mee te doen , en dat is voor mij de bedoeling , hier en daar blijft wel iets bij maar daar blijft het er bij .
niet iedereen heeft er de tijd en de goesting voor om zich zo te specializeren in het herkennen van de dieren , dan heb ik geen tijd meer voor mijn huishouden, moest het mijn enige bezigheid zijn no prob maar nu ... .
sorry dat ik het zo formuleer .
Er is duidelijk in herkennen van de soorten vooruitgang hoor, denk dat iedereen dat wel ziet aan de uitstekende antwoorden die gegeven worden de laatste tijd.
Ik vindt het vrij logisch dat je in eerste instantie een plaatje gewoon probeert te herkennen, als je de soort weet en dan probeert achter de ondersoort te komen komt er meer
"techniek"' bij kijken, en is het van belang om de herkennings punten waarop ondersoorten van elkaar verschillen te kennen of proberen te leren.
Denk dat het leerzaam zou zijn als Ferry van een antwoord die hij geeft de herkennings punten zou opnoemen, denk van Renie ookwel hoewel hij volgens mij meer een fotografisch geheugen heeft.
Dan zijn er duidelijke vb voor de andere waar je op kan letten bij herkennen van de (onder)soorten, en wordt raadjeplaatje nog leerzamer.