Ik vindt het maar apart ik dacht dat Pyxis veel actiever was en hoop nog steeds voor je dat met volwassen worden het overgaat, (wat ik eigenlijk wel verwacht).
Normaal zou ik verandering van terrarium aanraden maar dat ziet er al uitstekend bij je uit met veel schuilplaatsen en planten.
In iedergeval vindt ik het een mooie soort van "'waarschuwing"' voor andere mensen die Pyxis willen gaan houden dat ze met dit in-actieve gedrag
rekening moeten houden.
En het bij het eten zetten moet je zeker doen als dat werkt bij andere met ervaring, lijkt me echt ook nodig zo aan je verhaal te horen, maar "normaal"' vindt ik het niet, want in de natuur gaan de kleintjes toch ook hun eigen gang en moeten voor zichzelf zorgen, ik vindt het een blijkbaar goedwerkende nood oplossing maar vraag me af waarom dit in gevangenschap nodig is en ze niet uitzich zelf opzoek naar voedsel gaan.
Ik sproei elke dag een beetje in de bak.
Qua schuilplaatsen genoeg want het is gewoon verstoppertje spelen soms en winnen de schildpadden geregeld.
Nou ja uiteindelijk doen ze dat wel maar veel trager. Als het aan hun ligt blijven ze gerust drie dagen liggen om de vierde dag na flinke hooesbui tevoorschijn te komen. Maar gezien ze nog erg erg klein zijn wil ik er controle over houden net als Zwartepoort.
Dit in tegenstelling tot de kweker die ze gewoon liet gaan wat ze wilden en dit niet adviseerde.
Nu pak ik ze op voor enkele seconde en zet ze bij het eten soms blazen ze dan andere keer weer niet.
Hier krijgen ze om de dag wat te eten en wil ze dan zien eten.
Ik hoop inderdaad dat dit afneemt dit gedrag maar zullen nooit grieken worden qua gedrag maar ja dat is dan maar zo.
Hoe de dieren dat in de natuur doen geen idee maar weet wel dat het een grote zeldzaamheid is om een klein jong dier in het wild te zien.
Dit gedrag kan je echt een beetje gek/overbezorgd maken en dat kan niet leuk zijn.