markooij
|
|
« Antwoord #150 Gepost op: 30 Juni 2009, 17:10:41 » |
Mijn dieren wegen 49 grm en 51 grm beide uit 2006 maand weet ik niet. Qua activiteit is het per dag verschillend maar niet qua dier. Heb juist de bak nu open door het glas ervoor weg te halen. Was erg erg warm binnen in de bak tijdens dit soort dagen en dan nog een Megaray erbij. Nu is het in de bak in de koudste hoek 27 graden in de warmere hoek 31 en onder de lamp 41 graden. Sproeien doe ik 1-2 meestal 1 keer per dag in de ochtend meestal een flinke regenbui. Zal einde van de zomer de "droge periode" in laten gaan denk ik tot begin van de lente. Ben blij met deze vergelijking en tips An. Heb er lang naar uit gekeken!!!! Bedankt
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #151 Gepost op: 30 Juni 2009, 17:13:01 » |
Zit erover na te denken om de dieren buiten te laten verblijven met deze temperaturen. Of zal het teveel oplopen qua temp? Bovenkant is open. Heb een aquarium van 60 cm bij 30 cm. Flinke laag zand erin om te graven en een schuilhoek.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #152 Gepost op: 30 Juni 2009, 17:40:17 » |
De houders in Frankrijk houden hun dieren makkelijk buiten, hier is het weer meestal te wisselvallig om dat te doen. Overmorgen geven ze hier al onweer.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #153 Gepost op: 30 Juni 2009, 17:49:23 » |
Ben blij met deze vergelijking en tips An. Heb er lang naar uit gekeken!!!! Bedankt Graag gedaan, maar er zijn nu eenmaal mensen die onregelmatige uren werken en dan is niet je eerste prioriteit je dieren wegen. Is een soort die heel geleidelijk aan bijkomt, dus wordt maar om de drie maand of zo gewogen. Behalve in de periode als dieren moeten leggen, maar jah, is voor kleintjes niet van toepassing.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #154 Gepost op: 30 Juni 2009, 20:28:52 » |
Ben blij met deze vergelijking en tips An. Heb er lang naar uit gekeken!!!! Bedankt Graag gedaan, maar er zijn nu eenmaal mensen die onregelmatige uren werken en dan is niet je eerste prioriteit je dieren wegen. Is een soort die heel geleidelijk aan bijkomt, dus wordt maar om de drie maand of zo gewogen. Behalve in de periode als dieren moeten leggen, maar jah, is voor kleintjes niet van toepassing. Ken het onregelmatige. Ben nu ook weer net wakker oor de nachtdienst. Met dit alles in mijn achterhoofd gaan we verder met de twee hier. Weet in ieder geval dat het gewicht redelijk in de buurt ligt van andere dieren. Vandaag hebben ze allebei goed gegeten. Rode andijvie en krul andijie met wat Equifit.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #155 Gepost op: 2 Juli 2009, 19:55:03 » |
Vanmorgen alle twee vlak nadat de lamp aangezet was uit hun holletje gehaald en bij de andijvie wederom gezet voor de tweede achtereenvolgende dag. Na 15 min was de andijvie op een heel blad met zijn tweeën Goede tip An !!!!!!!!! Na half uurtje gingen ze op pad en troffen ze dit aan: (spontane foto) En als het warmer wordt moet je ze zoeken:
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #156 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:14:47 » |
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #157 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:19:39 » |
Vergeet ze tijdens die droogteperiode niet regelmatig uit te halen en bij het eten te zetten, want spontaan zullen ze dat in die tijd niet doen. Anders daalt hun gewicht te fel.
Nu je het zegt..heb bij J.Louman gezien dat hij zijn dieren uit de schuilhoek haalde en ze met hun neus aan de voerschaal zette ,kwestie dat "ieder zn deel" zou krijgen . Beslist doen dus ,blijkbaar geeft dat niet ècht veel onnodige stress .
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #158 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:22:17 » |
Vergeet ze tijdens die droogteperiode niet regelmatig uit te halen en bij het eten te zetten, want spontaan zullen ze dat in die tijd niet doen. Anders daalt hun gewicht te fel.
Nu je het zegt..heb bij J.Louman gezien dat hij zijn dieren uit de schuilhoek haalde en ze met hun neus aan de voerschaal zette ,kwestie dat "ieder zn deel" zou krijgen . Beslist doen dus ,blijkbaar geeft dat niet ècht veel onnodige stress . Stress is stukken minder als de lamp nog maar net aan is. Dieren zijn dan toch nog niet helemaal wakker blijkbaar en "laten" het toe. Doe ik dit op een later tijdstip wanneer de temp hoger is blijven ze echt niet bij het eten en schieten ze letterlijk weg. Wie is J.Louman Nico ?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #159 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:29:49 » |
Wat een schitterende diertjes zijn het toch Martijn Als de temperatuur wat lager is zijn ze vaak wat minder gevoelig voor stress doordat ze inderdaad nog niet helemaal wakker/ juiste temperatuur bereikt hebben, daarom wordt er soms ook aangeraden om dieren ipv warm te vervoeren, toch iets koeler te vervoeren.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #160 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:34:42 » |
daarom wordt er soms ook aangeraden om dieren ipv warm te vervoeren, toch iets koeler te vervoeren.
Hier ben ik het zeker mee eens Om terug te komen op de Pyxis, mogelijk eten de dieren van nature niet bij hogere temperaturen en zijn ze enkel in de vroege/late uren op zoek naar voedsel ?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #161 Gepost op: 2 Juli 2009, 20:39:04 » |
daarom wordt er soms ook aangeraden om dieren ipv warm te vervoeren, toch iets koeler te vervoeren.
Hier ben ik het zeker mee eens Om terug te komen op de Pyxis, mogelijk eten de dieren van nature niet bij hogere temperaturen en zijn ze enkel in de vroege/late uren op zoek naar voedsel ? Ja dat realiseerde ik me inderdaad nadat An me die tip had gegeven. Het is gewoon logisch nadenken maar vergeet je snel als je je zorgen maakt over dingen. Is nog iets wat deze jongen moet leren. Verplaatsen in land van herkomst en dan erop handelen. Het schuilen doen ze net zoals beschreven staat onder de grond en naast/onder beschutting zoals op de foto's. In ieder geval ga ik zo door en misschien gaan ze aan mij wennen. In ieder geval werkt het zo lijkt het deze twee dagen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #162 Gepost op: 3 Juli 2009, 18:48:09 » |
|
|
|
|