markooij
|
|
« Antwoord #300 Gepost op: 29 September 2009, 13:50:41 » |
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #301 Gepost op: 29 September 2009, 13:59:58 » |
In dit terrarium doen je echte planten het best goed, gebruik je verschillende lampen bij je Homopus en Pyxis ?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #302 Gepost op: 29 September 2009, 14:18:08 » |
In iedergeval bij allebei een daglichtlamp. Bij de Pyxis een Meagray en bij de Homopus een gewoon spotje. Al hoewel de planten vrij lang hebben uitgehouden maar als ze eenmaal slecht gaan houdt het op. 1 plant bij de Pyxis gaat eruit die gaat niet goed en is aan het dood gaan. Rest doet het redelijk groeid langzaam
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #303 Gepost op: 29 September 2009, 14:55:00 » |
Nou is al knap hoor dat ze het goed/redelijk doen, ik had niet verwacht dat ze het zouden redden, juist de vetplanten zijn moeilijk in een terrarium door het vele licht wat ze nodig hebben.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #304 Gepost op: 29 September 2009, 15:48:54 » |
Moet nog even wachten tot nu toe gaan ze goed maar dat was bij de Homopus ook zo.$ maanden prima zelfs groeien en ineens was het over.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #305 Gepost op: 29 September 2009, 21:41:44 » |
Nou is al knap hoor dat ze het goed/redelijk doen, ik had niet verwacht dat ze het zouden redden, juist de vetplanten zijn moeilijk in een terrarium door het vele licht wat ze nodig hebben.
Veel licht hebben ze nodig, maar zonder houden ze het wel langer uit dan normale bladplanten, het lijkt dan als of ze van binnen verrotten. Haal ze wel snel weg als ze achteruit gaan, het kan een bom van bacterien zijn.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #306 Gepost op: 30 September 2009, 01:58:54 » |
De plant is inmiddels eruit valt me wel op dat de blad planten wel minder doen dan de andere. Is het algemeen dat vetplanten veel bacterien hebben als het rot of is dat niet meer dan andere rottende planten ?
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #307 Gepost op: 30 September 2009, 06:52:54 » |
De plant is inmiddels eruit valt me wel op dat de blad planten wel minder doen dan de andere. Is het algemeen dat vetplanten veel bacterien hebben als het rot of is dat niet meer dan andere rottende planten ?
Ik bedoel dat ze van binnenuit rotten, als aan de buitenkant komt gaat het in één keer heel snel en dan krijg je de glibberige resten moeilijk uit je terra.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #308 Gepost op: 30 September 2009, 07:00:09 » |
De planten in de bak vallen eigenlijk dorre bladeren van af. Is het handiger als alle grotere bladplanten er maar uit halen ? Hier wordt het gelukkig geen slijmerige troep.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #309 Gepost op: 1 Oktober 2009, 23:38:06 » |
Tweede plant er vandaag ook uitgehaald. Experiment lijkt niet goed af te lopen.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #310 Gepost op: 2 Oktober 2009, 09:02:59 » |
Leuk wel om de foto's te zien van een lopende pyxis. De loopmodus is ontdekt! Ga je nu weer over op kunstplanten denk je?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #311 Gepost op: 2 Oktober 2009, 09:12:15 » |
Hahaha dit was een zonnende Pyxis en bleef gewoon lekker zitten en ik was gespot dus een klein vooruitgangetje. Kon zelfs van dichtbij foto maken daarna was het genoeg en werd het hazepad genomen. Als het tempo zo doorgaat moet ik weer aan de kunstplanten inderdaad jammer maar goed vind potjes erin zetten ook niet mooi staan. Wat extra grote stenen in verblijf en hopen dat Nick mooie plantjes mee kan nemen van Floralux op de landdag. Jammer genoeg krijgen Fred en Hans gelijk maar dat weten we dan ook weer!
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #312 Gepost op: 9 Oktober 2009, 15:22:23 » |
Project van echte planten is mislukt de rest van de planten heeft het begeven of is hard onderweg. Alleen de plant waarvan gegeten wordt houdt stand.
Jammer maar goed even stenen kopen en her inrichten maar.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #313 Gepost op: 9 Oktober 2009, 15:58:34 » |
En weer is er iemand een stuk wijzer , om levende planten goed te houden moeten er zoveel aanpassingen gedaan worden dat is in een klein terra niet te doen.
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #314 Gepost op: 9 Oktober 2009, 18:04:58 » |
Ik heb er al enkele liggen weer voor op de landdag. Groene varens aan 2€85 lol. Met echte planten doe ik ook een test nu. Ik ben bezig papaya bomen te kweken in mijn kamerterarium. Ze staan recht onder 2 daglichten en een Hql. Voorlopig doen ze het prima. Maar ze staan ook nog maar 14 dagen binnen. Ze zijn nu 70cm hoog al. Is af wachten of ze het halen.
|
|
|
|
|