Hansm
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Mei 2009, 22:08:11 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 20 Mei 2009, 22:32:00 » |
Het is wel een erg mooi dier Kurt, mooie kop vooral Blijkbaar schrikken de dieren ook niet terug voor een leuke klim partij, net als de elongata. Dit merk ik toch minder bij de elegansen en grieken hier.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 21 Mei 2009, 09:33:20 » |
Prachtig beest. Je ziet bijna de wanhoop in zijn oogjes zovan " Oh help wat ben ik aan het doen" Zijn ze ondernemender dan grieken?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 21 Mei 2009, 09:42:13 » |
Prachtig beest. Je ziet bijna de wanhoop in zijn oogjes zovan " Oh help wat ben ik aan het doen" Zijn ze ondernemender dan grieken?
Ik vind Indotestudo elongata, Indotestudo forstenii, Testudo marginata en Testudo boettgeri vrijwel even ondernemend, alle 4 actieve avontuurlijke soorten als ze de kans hebben (terrarium naar ingericht) Indotestudo elongata is wel wat rustiger overdag, deze zijn pas in de late namiddag echt actief hoewel ze buiten ook overdag actief kunnen zijn, vooral bij zwoel regenachtig weer.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Mei 2009, 09:43:32 » |
Ik vind Indotestudo elongata, Indotestudo forstenii, Testudo marginata en Testudo boettgeri vrijwel even ondernemend, alle 4 actieve avontuurlijke soorten als ze de kans hebben (terrarium naar ingericht) Indotestudo elongata is wel wat rustiger overdag, deze zijn pas in de late namiddag echt actief hoewel ze buiten ook overdag erg actief kunnen zijn, vooral bij zwoel regenachtig weer. Wordt wel vaker gezien bij schildpadden toch bij zwoel regenachtig weer of was dat bij komend onweer juist?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Mei 2009, 09:57:18 » |
Wordt wel vaker gezien bij schildpadden toch bij zwoel regenachtig weer of was dat bij komend onweer juist?
Bij Indotestudo elongata speelt dit toch een grotere rol De dieren komen meestal voor in tropische bossen, hoewel bepaalde kolonies ook in drogere gebieden werden teruggevonden. Elongata’s zijn voornamelijk actief in de schemerzone, in de uren voor de zon opgaat en nadat ze ondergaat. De grote ogen van het dier zijn goed aangepast aan geringe lichtsterkte. Hieruit vloeit voort dat deze dieren niet houden van permanente sterke lichtbronnen (infra). Juist die grote ogen maken vooral de hatchlings zo aantrekkelijk voor sommigen...
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 4 Juli 2009, 23:39:00 » |
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 5 Juli 2009, 00:06:05 » |
Grandioos deze schildpadden. ze hebben zo'n mooie kleur.Ooooooit als ik rijk ben en meer ruimte heb...............!!!
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 5 Juli 2009, 00:19:37 » |
Grandioos deze schildpadden. ze hebben zo'n mooie kleur.Ooooooit als ik rijk ben en meer ruimte heb...............!!!
Zo duur zijn die niet hoor, nadeel is hun soms aggressieve karakter....al lukt het soms ze samen te houden (zie voorlaatste TRIONYX)
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 5 Juli 2009, 00:20:51 » |
Zo duur zijn die niet hoor, nadeel is hun soms aggressieve karakter....al lukt het soms ze samen te houden (zie voorlaatste TRIONYX) Ik ben bij iemand geweest(kweker) die houdt 1.2.0 gewoon samen en volgens hem gaat dat prima. Misschien een uitzondering misschien niet?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 5 Juli 2009, 09:04:23 » |
Echt hardstikke mooi zijn ze, ze lijken wel steeds meer donkerder richting oranje te gaan.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 23 April 2011, 16:46:29 » |
|
|
|
|
erik hertsend
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 23 April 2011, 16:56:25 » |
Wat zijn de temperaturen,overdag en 's nachts.Ik heb ook Forstenni's,maar durf ze niet goed buiten zetten.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 23 April 2011, 19:18:44 » |
Wat zijn de temperaturen,overdag en 's nachts.Ik heb ook Forstenni's,maar durf ze niet goed buiten zetten.
Ze gaan niet permanent buiten hoor in de zomer. Zodra het 23 a 24°C of meer is en zonnig zet ik ze buiten, zodra het gaat afkoelen s' avonds gaan ze terug naar binnen. Dit verdragen ze net als alle andere dieren prima hier .
|
|
|
|
halk
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 23 April 2011, 22:06:34 » |
haalje ze binnen/ of lopen ze zelf naar binnen?
|
|
|
|
|