Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 14 Juli 2009, 19:32:17 » |
Guppen,hebben ze wat te doen
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 14 Juli 2009, 21:07:29 » |
hele black tiger garnalen en mossel
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 14 Juli 2009, 21:31:54 » |
Heb ze vandaag wat gekookte kipstukjes gegeven en vliegen.
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 25 Juli 2009, 16:35:59 » |
ik wil ze vandaag voor eerste keer lever geven, het is mischien een domme vraag maar word lever rauw gegeven of moet je dit even bakken ofzo. en mogen alle waterschildapadden lever eten.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 25 Juli 2009, 16:46:00 » |
Nee lever moet gewoon rauw gegeven worden, vervuild trouwens je water ontzettend(ga je dit gemalen geven?) Het enigste voordeel van lever is vitamine A(B) maar zou dit niet speciaal vaak geven is niet super goed ofzo, maar kan bv als een van de ingredienten van een schildpad pudding die door alle ingredienten bij elkaar veel gezonder voor je dieren is dan alleen een maaltijd van lever. Hier meer info. over schildpaddenpudding, http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,4766.0.html
|
|
|
|
christophe
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 25 Juli 2009, 17:01:33 » |
Nee lever moet gewoon rauw gegeven worden, vervuild trouwens je water ontzettend(ga je dit gemalen geven?) Het enigste voordeel van lever is vitamine A(B) maar zou dit niet speciaal vaak geven is niet super goed ofzo, maar kan bv als een van de ingredienten van een schildpad pudding die door alle ingredienten bij elkaar veel gezonder voor je dieren is dan alleen een maaltijd van lever. Hier meer info. over schildpaddenpudding, http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,4766.0.htmlwas de bedoeling om in kleine brokjes te snijden voor de roodwangen. en wilde het ook proberen geven aan picta belli´s en diamantruggen
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 25 Juli 2009, 17:18:01 » |
Vroeger gaf ik weleens lever maar niet aan de waterschildpadden maar Terrapene(dus in een bakje op het droge) met name enkele opvangers die snotterig waren en zo extra vitamine A(B) binnen kregen (voor gezonde dieren zou ik niet speciaal aanraden) dit was op advies van toemalige RA, is beetje gek vlees heel glibberig en taai bijna niet snijdbaar, tenminste dat is wat ik me herrinder waarom ik het maalde met een keuken apparaat, er onstaat dan echt een glibberige prut. Maar vervuild echt je water onwijs.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 25 Juli 2009, 18:28:52 » |
Rivierkreeftjes
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 26 Juli 2009, 11:23:44 » |
Vandaag hebben ze weer rundergehakt met carmix en sporavit gehad en eierschalen.
|
0.2.0 Trachemys Scripta Troostii 1.4.0 Trachemys Scripta Elegans 1.3.0 Pelusios Castaneus
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 23 Augustus 2009, 12:58:14 » |
Vandaag staan er lundi pellets op het menu, vers van de landdag Ook wat verse waterplanten in de bakken gezet om te slopen...
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 23 Augustus 2009, 13:23:18 » |
Regenwormen en de flavootjes wasmotten. De waterschildpadden krijgen een extraatje waar ze een moord voor doen. Nieuw in de winkel gedroogde kip en visfilet voor de kat.Weet niet of het echt gezond is maar zo af en toe om te verwennen.Het is nogal eiwitrijk.
|
|
|
|
bruno1964
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 23 Augustus 2009, 13:34:06 » |
Voor mijn stinkpotjes pinky muisjes en spiering en voor de roodwang en co 1 dag oude nestratjes en verse forel met ingewanden
|
Sternotherus odoratus -- Testudo boettgerie
|
|
|
sous
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 23 Augustus 2009, 14:28:10 » |
Lundi korrels, gisteren gekocht op de landdag. Het was de eerste keer binnen een mum van tijd OP. Dus bevallen ze goed.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 14 September 2009, 12:34:52 » |
Hier staan naaktslakjes en pissebedden op het menu vandaag voor de Pelusios en Chinemys
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 1 November 2009, 12:24:31 » |
Wie nog huisjes slakken en naaktslakken wil zoeken en eventueel wil invriezen als goede voeding voor je schildpadden in de winter, moet opschieten het duurt nu niet lang meer of de huisjes slakken en naaktslakken gaan onder de grond overwinteren Hier ligt een la van het vriesvak al vol met ingevroren slakken
|
|
|
|
|