remikiso
|
|
« Antwoord #90 Gepost op: 28 November 2009, 09:29:13 » |
Vandaag ga ik voor de kleine even een regenworm knippen. Kijken of ze dat wil eten. De grote krijgt een grotere maar die moeten wij ook nog wel even door twee knippen.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #91 Gepost op: 28 November 2009, 09:39:34 » |
Ga je het toch proberen Sonja? Ik ben heel benieuwd of ze het pakt. Ik denk persoonlijk van wel. Heb je dan regenwormen uit de tuin, of koop je wormen bij de hengelsport zaak?
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #92 Gepost op: 28 November 2009, 10:32:59 » |
Ik heb de wormen inderdaad bij een zaak gekocht waar ze zowel zoet als zoutwatervissen verkopen. Hier halen wij ook altijd ons diepvriesvoer voor de vissen en nu ook voor de schildpadden.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #93 Gepost op: 28 November 2009, 10:51:31 » |
Beetje vies werkje, (even wennen ik vindt het nu niet meer vies) maar denk wel dat hij het dan graag eet
|
|
|
|
Sant
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #94 Gepost op: 28 November 2009, 11:06:12 » |
(First post) Hallo allenmaal!
Vandaag krijgen ze lekkere 'gezonde' slakjes uit eigen tuin.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #95 Gepost op: 28 November 2009, 12:12:11 » |
Hier staan ook regenwormen op het menu. Ik knipt helemaal geen wormen Ik zoek de kleinste eruit en die rukken ze zelf wel aan stukken. Ik vind dat ook een prima bezigheidstherapie
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #96 Gepost op: 28 November 2009, 12:30:46 » |
Opzich is dat ook goed voor ze te doen maar grote wormen kun je zeker bij de babie schildpadden beter even knippen, Zowiezo ken ik een paar gevallen binnen het T coahuila stamboek waar hatchlings in een te grote dikke ongeknipte regenworm zijn gestikt.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #97 Gepost op: 28 November 2009, 12:33:04 » |
Ja maar dat is op land. Ik denk dat de stukjes worm in het water beter naar binnen glijden. Natuurlijk geef ik ze niet van die enorme wormen.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #98 Gepost op: 28 November 2009, 12:35:15 » |
Nee T coahuila is eerder waterschildpad (de meest watergebonden soort van de Terrapene) dan op het land te vinden.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #99 Gepost op: 28 November 2009, 13:25:39 » |
De grootste druppel had het toch moeilijk om de worm in het geheel naar binnen te krijgen dus die heb ik in twee moeten knippen. Het kleinste druppeltje heeft er naar gekeken (terwijl ik het toch mega klein heb gemaakt) maar helaas. Het zag nog wel een huiskrekel zwemmen en daar is ze uiteindelijk achteraan gegaan. Bij Spot ook iets aan krekeltjes gegooid en het was hunter time. Echt een gaaf gezicht.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #100 Gepost op: 28 November 2009, 13:35:15 » |
Denk dat je de kleinste best 2 dagen even overslaat met voeren en dan weer opnieuw probeerd, de kleintjes hebben ook maar aan weinig genoeg. Geef jij ze elke dag eten of heb je ook vast dagen ?
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #101 Gepost op: 28 November 2009, 16:57:17 » |
Ik bestel de wormen bij baitshop.nl. Dan bestel ik direct een halve kilo wormen. Ik vraag altijd zo klein mogelijke wormen en dan zeg ik erbij dat het voor mn salamanders en schildpadjes is. Ik hoef ze daardoor nooit te knippen en ze krijgen het goed weg.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #102 Gepost op: 28 November 2009, 18:20:52 » |
Denk dat je de kleinste best 2 dagen even overslaat met voeren en dan weer opnieuw probeerd, de kleintjes hebben ook maar aan weinig genoeg. Geef jij ze elke dag eten of heb je ook vast dagen ?
Omdat het kleintje juist heel erg klein is heb ik voor die geen dag dat ze niet eet. De grotere zou inderdaad wel een rustdag qua eten kunnen hebben.
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #103 Gepost op: 28 November 2009, 18:21:43 » |
Ik bestel de wormen bij baitshop.nl. Dan bestel ik direct een halve kilo wormen. Ik vraag altijd zo klein mogelijke wormen en dan zeg ik erbij dat het voor mn salamanders en schildpadjes is. Ik hoef ze daardoor nooit te knippen en ze krijgen het goed weg.
Hoe lang doe jij dan met die wormen en hoe hou je die in leven? Zijn het de Phoenix wormen die je dan neemt?
|
|
« Laatste verandering: 28 November 2009, 18:26:48 door remikiso »
|
|
|
|
|
naeff002
|
|
« Antwoord #104 Gepost op: 28 November 2009, 18:23:06 » |
Je krijgt er een bak bij waar ze in zitten. Die bewaar ik dan in de schuur. Als ik er dan wormen uit haal dan sproei ik nog even lichtjes en geef ze een klein beetje groen voer.
|
|
|
|
|