Ach, haha, wat een klein ding! Is die net uit 't ei gekropen?
Het zonnen verschilt nogal per individu als ik het zo lees her en der. Maar in eerste instantie lijkt het me niet nodig.
Hoe zit het met toegevoegde vitamines/mineralen? Voer je gewoon gevarieerd en sepia/eierschaal in het aqua, of dienen er verder nog vitamines/mineralen bij het voedsel te worden toegevoegd?
Ook lees ik wel eens over koivoer of schildpaddenpellets. Welke merken hiervan zijn goed? Wat zijn de eisen aan deze voeders? Mijn 'schoonvader' heeft bijvoorbeeld een koivijver dus ik zou zo gratis aan koivoer kunnen komen (hij koopt het toch per emmer
bij een koikweker).
Verder hebben wij katten en fretten. We zijn bezig deze over te zetten op versvoer maar voeren deels ook nog hoogwaardige brokken (Orijen; graan/suikervrij). Dit zou ik dus ook kunnen voeren (ik weet dat niet iedereen er voorstander van is).
Verder kwam er nog iets in me op:
De katten krijgen hier ook Carnibest/Haaksbarf/AllAnimal. Dit is compleet versvoer en wordt ingevroren verkocht. Bestaat puur uit vlees (meestal kip en rund). Is gemalen en dan wordt het in rollen/blokken verkocht. Doet dus eigenlijk denken aan de 'schildpaddenpudding' maar dan zonder vis en groente
Zou ik hiervan ook stukjes kunnen ontdooien voor een eventuele schildpad?
Lijkt mij eigenlijk wel een goede voeding voor een carnivore schildpad?
Verder zou ik (als ik een schildpad had
) diepvries muggenlarven e.d kopen en levende meelwormen/morio/buffalo/wasmot/krekel. Als ze groter zijn evt. pinky's.