Hier in België moet je inderdaad voorzichtig zijn...
In principe ben je verplicht elke bron van inkomsten aan te geven.
Je kan wel een vrijstelling van belasting bekomen als je omzetcijfer niet hoger is dan 5 580 €. (Maakt ook niet uit wat je verdient als loontrekkende).
Je moet eigenlijk ook wel een facturenboek bijhouden . Op de facturen die je maakt moet je vermelden:" Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. BTW niet toepasselijk"
Persoonlijk denk ik dan ook dat het niet uitmaakt voor de belastingen of je nu 10 pups verkoopt of 10 schildpadjes. Verkopen is verkopen...
Ik hou alles netjes bij... al mijn uitgaven (gaat van voeding tot dekgeld,...) alsook als ik een pup verkoop. Al wat ik overhou, gaat integraal terug naar de hondjes. Dus eigenlijk een 'nul' operatie. Maar niettemin...aangeven moet.
Over het houden van het aantal dieren dat verschilt per gemeente. Hier bij ons mag je 10 honden houden (maakt niet uit of het Deense doggen zijn of chihuahua's !) , wil je er meer houden moet je een milieuvergunning A aanvragen (Ik zit er net onder
)
Of het ook geldt voor schildpadden.... weet ik niet, maar daar zal ook wel een aantal opstaan?