De verblijfgroten heb ik uitgerekend volgens de posetieflijst criteria: Vb carbonaria was dat voor 1 koppel 3m² en per extra dier 10% meer voor 7 dieren is dat dus 4,5m² voor 8 dieren 4,8m². Dus voor hen zit ik goed kwa groote. Voor elegans vind ik het niet meer terug maar ik dacht dat dat voor een koppel 2m² was en per extra dier 10% meer dus voor 7 dieren is dat 3m². Dus voor hen zit ik heerlijk ruim. Voor pardalis was dat voor een koppel 6m² en per extra dier 10% meer voor 6 dieren is dat 8,4m². Dus voor hen moet ik nog iets verruimen maar dat is geen probleem als ik ipv 1m30 breed 1m50 breed ga zit goed. Voor radiata vond ik niets terug over de verblijf groote. Maar tegen dat die volwassen zijn. Woon ik al lang alleen en hebben ze het zowiso nog ruimer.
Is et niet zo dat als voor 1 koppel carbonaria 3m2 goed is en dat je voor elk dier 10% meer moet zijn dat het dan zo gerekend moet worde, 1 koppel 3m2 1 extra dier is dus + 10%, dan zit je op 3,3m2 en dat je daar dan nogmaals 10% bovenop moet doen voor een volgend dier? Dus dat die laatste 10% genomen wordt van de 3,3m2?
Dit is meer een vraag.
Voor de elegans wordt aangraden per koppel 150*80 voor elk extra die 1/3 van de 150*80, dit staat in de ESF huisvestigings richtlijnen.