Ben nooit eigenlijk voor snel groeien maar met deze soort is het als uitzondering volgens mij onvermijdelijk, en bij je twee kleine (inmiddels nu niet meer zo kleine) mannetjes van vorig jaar heb je wel bewezen dat ze ook prachtig opgroeien bij jouw, want eerlijk gezegd zie je dat toch wel vaak anders bij andere (beginnende) diamandrug verzorgers.
Ik hoor graag je gedachte over wat je denkt dat belangrijk is bij het toch snelle groeien van deze soort en dat het toch lukt ze zo mooi op te laten groeien.
Wat erg belangrijk is om ze niet te snel en mooi te laten groeien zijn niet te hoge temperaturen, na 3 maanden is 23 graden warm zat. Zolang het onder de warmtelamp maar zeker 35 graden is. Verder niet te veel en gevarieerd voeren (veel slakken, garnalen en pissenbedden) en UVB licht.
En ik pleit nog voor het zolang mogelijk vasthouden van de jongen/verzorgen door jezelf om ze een zo optimale mogelijke start te geven
Serieus hoor het ligt aan ruimte tijd en weet ik wat maar meer kwekers die hun dieren een jaar verzorgen zou ik erg goed vinden voor dat ze verkocht worden.
Ik ga een aantal dieren een tijdje bij me houden, maar niet allemaal.
Is het verschil dat het laaste nest grijzer is ipv zo helder wit ?
Echt genieten zo'n bak met allemaal jonge Malaclemys prachtig wat moet je daar van trots op zijn
Echt wel, ik kan m'n geluk niet op, zeker omdat dit ook een stukje bevestiging voor me is dat de verzorging van de ouderdieren goed is.
Het laatste jonkie heeft inderdaad een wat grijzige gloed over de huid. Ben heel benieuwt hoe dat later gaat kleuren.