annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 19 April 2009, 15:58:16 » |
Tweede leg van het seizoen van dezelfde vrouw. Van het eerste legsel is nog slechts een ei over. 3 waren onbevrucht en 2 zijn gaan schimmelen.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 19 April 2009, 16:41:34 » |
Wauw zo zie je maar weer ,eerst een teleurstelling, (hoewel nog 1 ei over ) weer snel gevolgd door een verassing Je mag dit dier wel even verwennen met pinkies of zo, beetje kracht voer heeft ze wel verdient. Mooi wit al een paar, lagen de eieren al wat langer of waren ze net gelegd (vast gisteren toen je van huis was )
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 19 April 2009, 16:55:02 » |
Super Annieka!! Ik ben erg benieuwd!
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
erich4u
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 19 April 2009, 17:55:21 » |
proficiat aan de moeder en veel geluk voor de eigenaar
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 19 April 2009, 19:19:08 » |
Dit is nog eens leuk thuiskomen van de landdag Annieka Het zou leuk zijn mocht dit lukken, ze zien er in elk geval goed uit
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 19 April 2009, 19:23:09 » |
Nu maar hopen dat het inderdaad beter gaat met deze eieren
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 19 April 2009, 19:46:21 » |
Thanks mensen. Wauw zo zie je maar weer ,eerst een teleurstelling, (hoewel nog 1 ei over ) weer snel gevolgd door een verassing Je mag dit dier wel even verwennen met pinkies of zo, beetje kracht voer heeft ze wel verdient. Mooi wit al een paar, lagen de eieren al wat langer of waren ze net gelegd (vast gisteren toen je van huis was ) Zal ik doen De twee grootste vrouwen hebben voor en tijdens het kweekseizoen al extra voer gekregen. Vooral garnalen, slakken en brokken voor caloriƫn, vitaminen en kalk. Vermoedelijk liggen deze eieren al wat langer, want ik heb haar de laatste dagen niet meer onrustig gezien. De enige reden dat ik ging graven was omdat ik een half opgevreten ei in het water lag liggen bij het verschonen van de bak.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 19 April 2009, 21:28:10 » |
Potverdorrie das MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hopelijk is dit tweede legsel succesvoller dan de eerste. Maar ja eerste legsel kan toch minder zijn hebben ze me verteld. Zien er goed uit tot zover ik kan beoordelen/verstand van heb.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 19 April 2009, 21:48:18 » |
Zal ik doen De twee grootste vrouwen hebben voor en tijdens het kweekseizoen al extra voer gekregen. Vooral garnalen, slakken en brokken voor caloriƫn, vitaminen en kalk. Heel goed dat doe ik ook bij de kweek rijpe vrouwtjes, ik geloof ook echt dat ze dit nodig hebben, doordat ze enorme eetlust kunnen hebben tusen de legsels in.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 19 April 2009, 22:14:49 » |
Zal ik doen De twee grootste vrouwen hebben voor en tijdens het kweekseizoen al extra voer gekregen. Vooral garnalen, slakken en brokken voor caloriƫn, vitaminen en kalk. Heel goed dat doe ik ook bij de kweek rijpe vrouwtjes, ik geloof ook echt dat ze dit nodig hebben, doordat ze enorme eetlust kunnen hebben tusen de legsels in. Precies, ze moeten die kalk en energie toch ergens vandaan halen om al die eieren te produceren he? Ik kon ook sepia in de bak blijven gooien, het werd niet gegeten maar verslonden. Normaal eten ze al meer sepia dan de andere soorten schildpadden, maar nu ging het wel heel erg hard.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 19 April 2009, 22:22:22 » |
Ja opzich al kenmerken dat eileg op komst is, mijn soort eet bijna helemaal geen sepia of eischalen ik probeer het daarom op te vangen met hele eendagskuikens en pinkies, vooral de laatste lusten ze graag daar betaal ik me echt ook dan arm aan En natuurlijk huisjes slakken (heel veel huisjesslakken ) Weet jij hoeveel nesten Malaclemys in de natuur per jaar kunnen leggen ?
|
|
« Laatste verandering: 19 April 2009, 22:44:59 door Hansm »
|
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 20 April 2009, 07:32:46 » |
Malaclemys kunnen meerdere keren per jaar leggen, tot wel 4 nesten (heb ik op de website een Amerikaanse kweker gelezen). In de natuur zal het aantal nesten en de grootte daarvan sterk afhankelijk zijn van de grootte en conditie van het vrouwtje. In gevangenschap hebben ze het natuurlijk wat makkelijker wat voldoende eten vinden betreft.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 20 April 2009, 09:01:40 » |
Oke, dat is best veel gezien ook het aantal eieren per legsel. Zitten je twee vrouwtjes apart omdat je denkt dat beide legsels van hetzelfde vrouwtje zijn, of denk je dit door het gedrag van het ene vrouwtje?
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 20 April 2009, 11:59:28 » |
Oke, dat is best veel gezien ook het aantal eieren per legsel. Zitten je twee vrouwtjes apart omdat je denkt dat beide legsels van hetzelfde vrouwtje zijn, of denk je dit door het gedrag van het ene vrouwtje?
Alle vrouwtjes zitten samen. Ik denk inderdaad dat dit legsel van hetzelfde vrouwtje is aan de hand van haar gedrag. Bij haar voelde ik trouwens ook eieren en bij de andere vrouw niet. Dat andere vrouwtje is ook ietsjes kleiner, dus het was toch al de vraag of ze uberhaubt eieren gaat leggen dit jaar.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 26 April 2009, 10:56:39 » |
|
|