Om 11.00 heeft het diertje een badje gekregen samen met de medicatie die het diertje moest krijgen.
Nog geen 5 minuten na de gift werd het diertje hyperactief om vervolgens na 2 minuten volledig stil te liggen.
Gister begon het diertje na gift van nieuwe medicatie heftig te gapen en te kokken leek het wel.
Het kokken kan ik enigszins verklaren met mijn boeren verstand gezien de Cispride de peristaltiek van de maag bevorderd.
Maar dit keer was het heel anders.
Zo lag het diertje er bij:
Bleke tong (wit) geen uitdrukking in oogjes klinkt gek maar je ziet of diertje dood is of niet ook aan oogjes ben ik inmiddels op de harde manier achter gekomen, totaal verslapt. Mijn conclusie was dood.
Ik heb de dierenarts gebeld en verhaal verteld en inmiddels de bijwerkingen van cisapride opgezocht en welliswaar zijn dit menselijke bijwerkingen maar het plaatje wat ik bij het dier zag paste bij de bijwerkingen (ervaring van werk).
Bijwerkingen Cisapride:
http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/C/cisapride.asp?blPrint=TrueOf autopsie een mogelijkheid was bij de dierenarts was er en wilde diertje in ijswater leggen, tot mijn grote schrik/verbazing bewoog het diertje weer. Ik dacht eerst aan een soort stuiptrekking maar het herhaalde zich en werd krachtiger en frequenter.
Na een aantal minuten zag ik het diertje ademhalen en gebruikte daarbij al zijn spiertjes in de zin van pootjes en nek intrekken bij elke ademteug.
Filmpje:
Het diertje heb ik in deze houding gelegd gezien aspiratie van maaginhoud naar de longen toe mij een risico leek in dit stadium.
Wederom dierenarts gebeld en voorgelegd wat mijn bevindingen waren en wat ik zag.
Hierop de cisapride iom arts de prullenbak in gegooid.
Ik heb ook een ander forumlid zijn ervaring gevraagd en dit voorgelegd aan de arts.
Waarvoor nogmaals dank desbetreffende !
Ik moet nu starten met oraal extra toedienen van elektrolyten-glucose mengsel in de vorm van ORS.
Het diertje is inmiddels "hersteld" naar de oude conditie voor 11.00 en ik ben een aantal jaren ouder geworden van de zorgen/stress.