Wel ... laat ik zeggen, ik heb me laten verleiden en deze 2 gekocht
Ze zouden dus van 2001 zijn man en vrouw.
Volgens de verkoper zou dus deze van foto 1 en 2, de grootste ! de vrouw zijn en die van foto 3 en 4 de man, de kleinste.
Nu mijn eerste eigen idee was dat het omgekeerd was. De grootste heeft een langer en dikker staartje en een beetje ingevallen buikschildje (zal het zo maar zeggen)
De kleinste heeft een veel kleiner staartje.
Hij vertelde me dat je het kon zien omdat de grote een 'bredere V' had en dat dat was omdat een vrouwtje eieren zou kunnen leggen!
Ik had er wel een beetje mijn twijfels over... maar eigenlijk maakte het me niks uit.... ik wou ze graag
Ze eten beiden enorm goed ! Maar na dag 1 hadden ze beiden witte ! diarree. Ik heb dus een staaltje naar het labo gestuurd en daar is niks uitgekomen, niks parasieten of wormen. Het zou dus de overgang zijn van voeding. (Misschien had ik ze een beetje teveel witloof gegeven.) Nochtans geef ik hen hetzelfde wat de verkoper gaf...
Nuja... vandaag... is de mest al mooi bruin en al een stuk vaster. Nog niet zoals het zou moeten, maar toch... Ze zijn totaal niet loom ofzo. en helemaal niet bang. Telkens ze me zien, komen ze afgewaggeld
Ze zouden een 3tal weken uit winterslaap zijn. Ik heb ze nog binnen zitten omdat het weerbericht niet veel goeds voorspelt. En ze genieten enorm van hun "spotje" . Het buitenverblijfje is toch nog niet klaar dus....
De juiste afmetingen heb ik nog niet kunnen nemen. Maar heb ze wel gewogen...
De grootste (volgens jullie de man
) weegt 367 gram, heb wel het buikje gemeten (van V'tje tot V'tje) 10,5cm
De kleinste weegt 235 gram en buikschildje 9,5 cm.
van zodra ik een deftige meter heb, zal ik de bovenschildjes meten.
Ohja.. en ik heb zelf ook al gezien dat ze een beetje bultvorming hebben