Het is toch helemaal niet raar om de kosten van het uitbroeden en opkweken van een nakweek eruit te willen halen.
Lijkt mij meer dan normaal, tuurlijk heb je er plezier van en leer je er ook van maar dat beteken niet dat het je geld moet kosten om een andere liefhebber de mogelijkheid
te geven een dier te verzorgen.
Bovendien ben ik er erg voor als kwekers hun nakweek "'vasthouden"' voor een bepaalde tijd, om het diertje een zo goed mogelijke start te geven als bv het diertje pas
weg gaat na een jaar is het daarom logisch dat het duurder is dan als het een paar weken oud verkocht word, leeftijd bij nakweek speeld dus ook een rol in de prijs.
Bovendien blijf ik geloven dat een hoge prijs impuls aankopen verminderd, neem alleen al het aantal kinderen wat niet in staat zou zijn om een schildpad te kopen/krijgen als de prijs hoog is.
Blijft een gegeven dat sommige mensen kleine water schildpadjes als kinder speelgoed zien, gisteren was nog te lezen op het net dat ouders voor een kind van 3 schildpadjes kochten,
Een die langer houden kost idd meer geld. Maar is jouw keuze daarom niet de keuze van de koper.
Dus waarom moet de koper dan opdraaien voor wat jij wil?
Jij wil er meer geld insteken okƩ.
Impuls aankopen heeft weinig met de prijs te maken.
Ik zit in roofvogel wereld .
Vogels kosten tussen de 50 en 50 000 euro.
Ik weet impuls aankpen van mensen voor hun kind.Van vogels met gemiddeld 5000 euro.
Dit terwijl ze er ook Ć©Ć©n konden kopen van 50 of 100 euro.
En neen dit zijn geen alleenstaande gevallen.
Dure aankoop staat bij impuls gelijk met meer opbrengst bij kweek.Zo redeneren zij die financieel aankopen niet voor het welzijn maar om ermee te kunnen verdienen.
Het broeden zelf kost niet zoveel ik kweek ook raskippen. Kuikens gaan weg voor 2 euro stuk.pas na een week.Mijn broedkast verbruikt niet minder dan die dat jullie gebruiken.Het eten voor hen is zefs duurder dan voor de schildpadden.Volwassen kippen gaan weg tussen de 5 Ć 10 euro stuk. Dan zijn ze gemiddeld 6 maand oud en hebben ze al het driedubbele opgegeten
Wat moe ik dan doen? 50 euro voor een raskip vragen? Idd er zullen zotten zijn die het betalen.Maar het blijft mijn HOBBY en dat KOST geld.