snapingmata
|
|
« Antwoord #105 Gepost op: 22 Januari 2010, 11:58:24 » |
De RA is net weg en alles is vrij van flagiaten en wormen. De afspraak voor binnen 6 maand ligt ook al vast. Ook heb ik 2 nieuwe vrouwen gevonden en ik zal ze maar claudia noemen. Dus hier zijn we klaar voor een nieuwe start.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #106 Gepost op: 22 Januari 2010, 12:02:44 » |
dat is weer eens goed nieuws. gefeliciteerd met de nieuwe dames en natuurlijk veel grtjss
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #107 Gepost op: 22 Januari 2010, 12:47:58 » |
Heb je RA aan huis? Goed dat je weer twee nieuwe hebt. Herinneren en doorgaan
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #108 Gepost op: 22 Januari 2010, 13:49:33 » |
Heb je RA aan huis? Goed dat je weer twee nieuwe hebt. Herinneren en doorgaan Twee maal per jaar komt Dr.Everaert voor een tweetal uren de schildpadden controleren. Het is wat te moeilijk om met al de dieren naar daar te gaan.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Stoopken
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #109 Gepost op: 22 Januari 2010, 14:48:23 » |
Ook heb ik 2 nieuwe vrouwen gevonden en ik zal ze maar claudia noemen. Dus hier zijn we klaar voor een nieuwe start. Zo dat is snel zeg, maar goed nieuws! Alvast veel succes met de nieuwe dames
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #110 Gepost op: 22 Januari 2010, 14:50:27 » |
Heb je RA aan huis? Goed dat je weer twee nieuwe hebt. Herinneren en doorgaan Twee maal per jaar komt Dr.Everaert voor een tweetal uren de schildpadden controleren. Het is wat te moeilijk om met al de dieren naar daar te gaan. Dat is nog eens handig. Wat gaat hij dan doen en wat moet jij ervoor doen? Ontlasting verzamelen enz?
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #111 Gepost op: 22 Januari 2010, 17:21:19 » |
Dat is nog eens handig. Wat gaat hij dan doen en wat moet jij ervoor doen? Ontlasting verzamelen enz?
Bij de dieren die groter zijn dan 5 cm wordt er een meststaal genomen via een sonde in de cloaca en bij de kleintjes wordt een uitstrijkje genomen en dan gaat het onder de microscoop. Ook wordt er gekeken naar de uitwendige kenmerken van ziekten, zoals schimmels en ontstekingen schildrot , enz..
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #112 Gepost op: 28 Januari 2010, 18:07:08 » |
Bij de dieren die groter zijn dan 5 cm wordt er een meststaal genomen via een sonde in de cloaca en bij de kleintjes wordt een uitstrijkje genomen en dan gaat het onder de microscoop. Wat is hiervan de uitkomst, ik neem aan dat waterschildpadden zelden ontwormt moeten worden ? Voor flagellaten zijn ze ook niet erg vatbaar denk ik ? Wel goed zo'n zesmaandelijkse controle
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #113 Gepost op: 28 Januari 2010, 19:56:13 » |
Wat is hiervan de uitkomst, ik neem aan dat waterschildpadden zelden ontwormt moeten worden ? Voor flagellaten zijn ze ook niet erg vatbaar denk ik ? Wel goed zo'n zesmaandelijkse controle De stalen werden onmiddelijk onder de microscoop gelegd. alles was goed. Ik denk als je veel levend voedsel geeft is er altijd een kans op wormen. Ik heb nog maar 1 dier gehad die flagellaten had en dat zie je goed aan de groei.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #114 Gepost op: 17 Augustus 2010, 22:32:26 » |
Deze bak is ook klaar, een oude kreeften bak van in een restaurant. Het is deze week al goed gegaan. Klik maar op het filmpje.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #115 Gepost op: 18 Augustus 2010, 09:28:55 » |
Geweldig Bart. Ik zie daar alweer een mooi artikel aankomen...
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #116 Gepost op: 19 Augustus 2010, 09:39:22 » |
Geweldig Bart. Ik zie daar alweer een mooi artikel aankomen... Over de bak of over het bijna paren in deze bak. één van de andere trio's paart wel met succes. Maar er zitten geen ruiten in die bak.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #117 Gepost op: 19 Augustus 2010, 10:04:15 » |
Maar er zitten geen ruiten in die bak. Tijd voor een onderwater-camera?
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #118 Gepost op: 19 Augustus 2010, 10:12:20 » |
Maar er zitten geen ruiten in die bak. Tijd voor een onderwater-camera? Of nieuwe bakken maken.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #119 Gepost op: 19 Augustus 2010, 15:45:49 » |
Maar er zitten geen ruiten in die bak. Tijd voor een onderwater-camera? Of nieuwe bakken maken. Je hebt toch voor alles een excuus om nieuwe bakken te maken hé Ontopic: Hele mooie dieren Bart! Maar dat wist je uiteraard al
|
|
|
|
|