snapingmata
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 16 Januari 2010, 20:09:46 » |
Je zou derde ei bijna over het hoofd zien ! Hoe kan het dat het dier haar cloaca ontstoken is? Door de eieren? Goed dat je het niet vertrouwde en niet gewacht hebt tot na weekend Liggen de eieren tegen elkaar aan of overlappen ze elkaar ? Heel veel succes maandag Dat ei heeft 6 uur liggen schuren. ik hoop dat ik op tijd was . Hoe ze liggen weet ik niet op de foto liggen ze achter elkaar. Ik ook hoor! Gebeurt dat veel dat een vrouwtje haar eieren niet kan leggen?
Het komt wel vaker voor bij de eerste keer dat ze moeten afleggen.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 16 Januari 2010, 20:47:15 » |
Nee, gewoon lang de lies aangezien dat er bijna geen plastron is.
Ja dat is natuurlijk zo, dat is mischien denk ik wel een voordeel.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 16 Januari 2010, 21:16:30 » |
Wow Bart, gelukkig dat je toch beslist hebt naar de RA te gaan! Maak het maar eens mee hoor... Ik vind het ook best grote eieren tov het dier...
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 17 Januari 2010, 00:57:38 » |
succes maandag,hoplijk komt alles weer goed.
grtjss
|
|
|
|
Stoopken
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 17 Januari 2010, 19:38:48 » |
Veel succes morgen, ik duim mee
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 17 Januari 2010, 19:57:18 » |
Succes morgen Bart!
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 17 Januari 2010, 19:58:35 » |
Ik duim voor je Bart! Hopelijk komt alles goed met het dier.
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 17 Januari 2010, 20:01:18 » |
Morgen Maandag... Hopelijk kan Dr.Everaert het probleem snel/goed oplossen !
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 17 Januari 2010, 20:04:22 » |
Alles hangt af hoe het met die ontsteking zit. Het wordt dus afwachten.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 18 Januari 2010, 11:41:10 » |
Rond een uur of 10 heb ik telefoon gehad van Dr.Everaert, dat claudia vandaag niet onder het mes gaat. Het wordt woensdag, omdat het ei dat vast zit in het bekken gebroken is en daar voor wat schade heeft gezorgd. Dit bleek door nieuwe foto's te nemen. Dus vandaag wordt dat onder verdoving weg gehaald via de cloaca. Ook wordt dan alles goed uitgespoeld zodat de ontsteking zich zeker niet verder zet, daarom is dus de opperatie woensdag. Als alles goed gaat is claudia vrijdag terug thuis, Dr.Everaert brengt ze dan naar huis omdat hij hier toch moet zijn voor de jaarlijkse conterole.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 18 Januari 2010, 11:46:56 » |
Oke, jammer maar is er nu geen kans dat de laatste twee eieren gelegd worden door dit vrouwtje, nu het "'dwarse" ei weg is. Of is de ontsteking nog probleem hierbij ?
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 18 Januari 2010, 11:57:36 » |
Het is ook daarom dat er gewacht wordt tot woensdag, dat de eieren alsnog op natuurlijk wijze er uit zouden komen. De antibiotica doet zijn werk maar je weet nooit.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 18 Januari 2010, 12:59:36 » |
Nou dan hoop ik dat een operatie niet nodig is, dat zou mooi zijn.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 21 Januari 2010, 11:03:29 » |
Ons Claudia heeft het niet gehaald, na 2 uur operatie heeft ze de nacht niet overleeft. De schade in de cloaca en in de eileider waren te groot. Ook dit is een deel van de hobby, een minder leuke kant weleenswaar.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 21 Januari 2010, 11:12:44 » |
Ons Claudia heeft het niet gehaald, na 2 uur operatie heeft ze de nacht niet overleeft. De schade in de cloaca en in de eileider waren te groot. Ook dit is een deel van de hobby, een minder leuke kant weleenswaar. Dat is zwaar k l o t e ..... Ander vraagje... zijn wel de eieren uit haar gehaald? Deze zou je nml nog kunnen incuberen, en leeft het Claudia nog door in haar nageslacht.
|
|
|
|
|