markooij
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 9 Januari 2010, 00:38:23 » |
Dat je kan gaan slapen. Zou geen oogt dicht kunnen doen. Veel succes ben benieuwd hoe de rest is gegaan.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 9 Januari 2010, 08:41:03 » |
Vanmorgen zat ze gewoon weer in het water , ik zal het vandaag goed in de gaten houden.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 9 Januari 2010, 09:31:19 » |
Je weet maar nooit of de eieren bevrucht zijn bij een volwassen dier, of ze ergens toch bij een mannetje heeft gezeten... We zullen duimen Bart.
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 9 Januari 2010, 10:33:47 » |
Ik ben benieuwd Bart, spannend!
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 9 Januari 2010, 18:30:54 » |
Je weet maar nooit of de eieren bevrucht zijn bij een volwassen dier, of ze ergens toch bij een mannetje heeft gezeten... We zullen duimen Bart. Er zit een mannetje bij maar ik denk dat die nog te klein is. Ons claudia heeft vandaag gans de dag niet aan land geweest en komt direct naar bewegingen buiten de bak kijken. Dus heeft ze vandaag toch een dag kunnen recupereren. Maar ik voelde gisteren nog eieren zitten, dus is het nog wat wachten.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 15 Januari 2010, 17:37:12 » |
En Bart, intussen al meer eieren van de Claudius angustatus ?
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 15 Januari 2010, 20:39:41 » |
Nee, ons claudia zwemt en eet weer als of er niks is gebeurt. Maar er is nog geen ei uitgekomen. Nog een week wachten en dan eens naar de RA.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 16 Januari 2010, 09:43:14 » |
Arm beestje, zoals ze daar zat met dat ei wat er niet uit wou. Duimen dan maar dat ze de twee eieren wel zonder al te veel moeite kan leggen.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 16 Januari 2010, 17:52:49 » |
Ik zag vanmiddag dat het aan de cloaca wat gezwollen zat, dus ben ik naar de RA gegaan. Het was niks te vroeg, er zat een ontsteking in de cloaca. Daar voor krijgt ze nu al antibiotica. Maar toen we de röntgenfoto zagen was het duidelijk, dat het nooit zou lukken om die eieren te leggen. De twee eieren die ik voelde zijn goed zichtbaar, maar er zit nog een ei dwars voor het bekken. Dus maandag wordt dat ei operatief verwijderd. Dus ik hoop dat ik maandag goed nieuws heb.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 16 Januari 2010, 18:00:25 » |
Balen Bart, maar foto vindt ik wel mooi om te zien altijd bijzonder zo'n rontgenfoto. Gaan ze zo'n soort luikje maken in haar plastron dat je weet of anders ?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 16 Januari 2010, 18:03:56 » |
Idd spijtig Bart , mogen we weten welke RA de operatie uitvoert ? Hopelijk gaat alles goed....
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 16 Januari 2010, 18:05:47 » |
Je zou derde ei bijna over het hoofd zien ! Hoe kan het dat het dier haar cloaca ontstoken is? Door de eieren? Goed dat je het niet vertrouwde en niet gewacht hebt tot na weekend Liggen de eieren tegen elkaar aan of overlappen ze elkaar ? Heel veel succes maandag
|
|
|
|
remikiso
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 16 Januari 2010, 18:16:02 » |
Ik ga ook duimen voor je.
|
|
|
|
Nanne
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 16 Januari 2010, 19:43:21 » |
Ik ook hoor! Gebeurt dat veel dat een vrouwtje haar eieren niet kan leggen?
|
Kinosternon baurii nakweek verkrijgbaar
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 16 Januari 2010, 19:59:25 » |
Balen Bart, maar foto vindt ik wel mooi om te zien altijd bijzonder zo'n rontgenfoto. Gaan ze zo'n soort luikje maken in haar plastron dat je weet of anders ?
Nee, gewoon lang de lies aangezien dat er bijna geen plastron is. Idd spijtig Bart , mogen we weten welke RA de operatie uitvoert ? Hopelijk gaat alles goed.... Door Dieter Everaert uit herent
|
|
|
|
|