vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 22 Januari 2009, 20:58:53 » |
barbara , Het gaat tot nu toe goed ik hem/haar vandaag gehaald dus ik kan nog niet erg veel er over zeggen . Ik denk dat de schild op latere leeftijd wel een stuk minder word maar het zal nooit weg gaan . Hij/zij zit nu arpard en ik weet ook niet of ik haar bij de anderen carbo`s kan zetten want die zijn wel veel groter dat hij/zij zijn is ongeveer 8 a 9 cm en de anderen zijn 20 cm dus ja . Eten heeft hij/zij wel een beetje gedaan zag ik maar nog niet veel maar dat zal wel goed komen , de anderen haden dat ook na zo langen reis als is nieuw en zo even bij komen .
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 22 Januari 2009, 21:03:52 » |
Ik heb ook een schildpadje met een vergroeid schild en die groeit heeel langzaam.Deze heeft vanaf het begin bij de andere gezeten en die zijn nu 3x zo groot maar zo klein als ze is,is ze de baas. Je zou het na een quarantaine tijd kunnen proberen als ze 'm accepteren is er geen vuiltje aan de lucht maar als ze 'm omver gaan denderen dan moet ie er maar gauw weer uit.
|
|
|
|
vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Januari 2009, 21:21:10 » |
ik denk dat hij/zij ook niet zo groeit zo als het moet maar ja dat maak voor mij niet uit . heb je een foto er van ? Ik ben bang dat hij/zij wel om ver word gelopen het vrouwtje is beetje lomp hihihi. Als ze maar het maar goed gaat met hij/zij dat vind ik belangrijker . Ik zeg de heletijd hij/zij maat het heeft een naam hihihihihi.
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 22 Januari 2009, 21:40:27 » |
hoi vanessa
toen ik dit diertje zag raakte hij/zij bij mij ook een gevoelige snaar tis zo'n dotje om te zien hoop dat defotje ondanks alles bij jou een lang en gelukkig leven mag gaan krijgen geniet ervan.
|
|
|
|
vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 22 Januari 2009, 21:49:40 » |
Dankje wel ik hoop het ook dat ze lang leven heb ik zal er zeker heel goed verzorgen . En defotje is zeker een dotje toen ik haar zag was gelijk en contackt op genomen met het vrouwtje en nou heb ik haar ik ben er .
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 22 Januari 2009, 23:20:45 » |
Leuk hoor dat diertje en nogmaals TOPPIE dat je haar overneemt!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu nog pardalissen he........ Op de foto's van vorig topic leek de vergroeing erger. Iemand ervaring met vergroeing bij jonge dieren en eventueel bij trekken ervan?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 23 Januari 2009, 08:53:50 » |
Hoe lang ga je het diertje in quarantaine houden?
Ik vindt het er best wel erg uit zien zo, het diertje.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Januari 2009, 10:06:48 » |
ik was van plan om defo'tje 2 a 3 maanden arpert tehouden . En de vergroeining valt nog wel mee ik denk dat het wel na jaren minder zal worden .
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 23 Januari 2009, 12:59:52 » |
ik was van plan om defo'tje 2 a 3 maanden arpert tehouden . En de vergroeining valt nog wel mee ik denk dat het wel na jaren minder zal worden .
Ik denk dat de vergroeiing juist erger zal worden.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 23 Januari 2009, 13:25:09 » |
Ik denk inderdaad ook niet dat het minder zal worden.
Het dier heeft er voor de rest geen last van?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 23 Januari 2009, 13:37:07 » |
Volgens mij is het gedeeltelijk een geboren afwijking in combi met ernstige bultgroei door verkeerde verzorging. Voorbeelden genoeg waarbij het alleen maar ernstiger wordt. Vaak zie je bij schildpadden met geboorte afwijkingen op latere leeftijd ook problemen met de gezondheid niet wilen groeien, weinig eten zonder dat je daar wat aan kan doen in veel gevallen is het dan diervriendelijker om het dier uit zijn leiden te verlossen, nu hoop ik natuurlijk dat het bij dit dier niet het geval. Er is al eerder zo'n geval besproken met een sulcata daar is het ongeveer vergelijkbaar mee, uiteraard verdiend het diertje wel een kans want mischien valt het mee.
|
|
|
|
vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 23 Januari 2009, 14:06:48 » |
het is inderdaat een geboren afwijking ,maar bultgroei heeft defo'tje niet de anderen kan van het schild zie je niks . hier een foto van de anderen kant.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 23 Januari 2009, 14:15:23 » |
Ik zie toch wel wat bultvorming hoor. Niet zoveel maar toch wel wat.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 23 Januari 2009, 14:18:48 » |
Wat het meeste zorgelijk is is dat hij niet groeid wat is zijn leeftijd, lengte en gewicht?
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 23 Januari 2009, 17:05:44 » |
Je weet toch nog niet of hij niet groeit? Ze heeft 'm net, Mijn Prulletje groeit wel maar heel langzaam maar ze is vrolijk en actief en eet goed. Dat kan met Defotje toch ook? Kurt zei laatst daat dat veel voorkomt,hij heeft er ook eentje die zo langzaam groeide zei hij. Kijk het verschil tussen Prulletje en Bully allebei 1½ jaar oud
|
|
|
|
|