Hansm
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 1 Maart 2009, 19:41:12 » |
Je vergeet de 2 cm van het dier eraf te halen waneer het geboren is 8-2 = 6 6:3 =2 cm
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 1 Maart 2009, 19:43:22 » |
....is dus 2,666666 af gerond 3cm.teminste doe ik zo. vind het opzich hard gaan,maar ligt er aan hoe kurt zijn dieren voert.
En waar baseer je je bevindingen op, dat ze "te hard" groeien? Ik weet dat mijn antwoord niet geheel juist zal zijn,maar op vindingen van mijn eigen nakweek en van twee andere lief hebbers. wil niet zeggen dat kurt iets fout doet. daarom ook elke schildpad appart te beantwoorden.vind het daarom ook belangrijk hoe en hoe vaak kurt de dieren voedt.altijd goed om na te denken over de groei.hoe meer info hoe beter toch?
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 1 Maart 2009, 19:44:20 » |
Je vergeet de 2 cm van het dier eraf te halen waneer het geboren is 8-2 = 6 6:3 =2 cm oke jij hebt gelijk. ;)rekenen was al niet mijn sterke kant.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 1 Maart 2009, 21:54:23 » |
kurt?
waneer en hoe vaak gaaf jij de dieren eten?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 1 Maart 2009, 21:56:28 » |
kurt?
Het eerste jaar dagelijks, nu nog een drietal keer per week, soms vier keer (afhankelijk van de hoeveelheid aangeboden voer)
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 1 Maart 2009, 21:59:51 » |
kurt?
Het eerste jaar dagelijks, nu nog een drietal keer per week, soms vier keer (afhankelijk van de hoeveelheid aangeboden voer) wat voor voer bied je dan aan? is alleen om de verschillen per groei en de soort voeding mee te nemen in het idee.teminste als je begrijpt wat ik bedoe?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 1 Maart 2009, 22:08:45 » |
Aangeboden voer bestaat voornamelijk uit LUNDI pellets, pissebedden, diepvriesmiereneieren, regenwormen, krekels , huisjesslakken, soms een babymuisje, sepia Waterplanten : waterpest , hoornblad en eendenkroos (word zelden van gegeten)
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 1 Maart 2009, 22:11:42 » |
nu weet ik wat je geeft.maar niet de hoeveelhied? 1-2-of 3 keer per week.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 1 Maart 2009, 22:22:51 » |
moet je daar zo lang over na denken?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 1 Maart 2009, 22:44:05 » |
Wat bedoel je met je laatste bericht, komt nu niet echt over, wie moet waar lang over nadenken?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 1 Maart 2009, 23:13:04 » |
moet je daar zo lang over na denken? Een forum is geen chatbox hƩ , gedult werft veel tijd. Ik heb vaak wel meer te doen dan zitten wachten om ergens op te antwoorden, de boel blijft hier heus niet vanzelf draaien Bovendien was exact een kwartier ervoor reeds de frequentie van voeren meegedeeld... Verder komt er wat fingerspitzen gevoel bij kijken wbt de hoeveelheid voer, ik geef ongeveer 50% (4x/week) of 75% (3x/week) van wat ze eigenlijk opkunnen. Vaak gegeven richtlijn is het volume van de kop van het dier aan voer verstrekken, dit blijkt effectief dicht bij de juiste hoeveelheid te zitten wbt de meeste aangeboden soorten voeding.
|
|
« Laatste verandering: 1 Maart 2009, 23:28:08 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 2 Maart 2009, 08:22:51 » |
Wat bedoel je met je laatste bericht, komt nu niet echt over, wie moet waar lang over nadenken?
Was wat opdringerig denk ik. qserghWilde te graag info en zag kurt al een tijdje in het topic staat met zijn naam ,dat hij het aan het lezen was,maar hij heeft meer dingen te doen zo als hij aan gaf. Soms heb ik te weinig gedult.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 2 Maart 2009, 08:55:10 » |
Behalve opdringerig ook brutaal, hoop dat je de volgende keer nog langer moet "'wachten"' goed voor je om geduld te leren
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 2 Maart 2009, 09:04:11 » |
Behalve opdringerig ook brutaal, hoop dat je de volgende keer nog langer moet "'wachten"' goed voor je om geduld te leren Dan heb je deze op het andere forum gemist Hans, die is helemaal om je te bescheuren... gizmo schreef op 01-03-2009 22:14
Gedult werft veel tijd. Ik wist niet dat Gizmo Cruijffiaans had gestudeerd....
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 2 Maart 2009, 09:44:55 » |
Ben een paar keer wezen kijken of er info. kwam over opvang van schildpadden zoals de bedoelde opzet was van dat forum maar ik denk dat daar ook voor geld "'geduld werft veel tijd"'
|
|
|
|
|