Uit betrouwbare bron weet ik dat toevallig iemand zijn lidmaatschap heeft opgezegd voor 2009, iemand die al zo'n 20 jaar lid was. De reden: de TRIONYX had hem niks meer te bieden!?
Moet je daar ook rouwig om zijn...ik denk het niet ? Wel spijtig dat sommigen niet verder kijken dan hun neus lang is.
Ik zie een verenigingsblad toch echt als een leuk extraatje naast al het andere wat verenigingen te bieden hebben. Dit jaar werd ook duidelijk hoe belangrijk verenigingen zijn naar de overheid toe wat betreft wetgeving....zonder verenigingen (en leden !) stonden we wat dat betreft nergens....wat de schildpaddenfiches aangaat hebben we ook veel hulp gehad van
NBSV leden, van de Noorderburen, en ook mensen van andere verenigingen , iets wat ik persoonlijk hoog in het vaandel draag. Alleen schijnen veel mensen dit belang niet te beseffen, tot het 5 voor 12 is, of zelfs te laat....
Ikzelf ben ook nog lid van ANOLIS EN TERRA De eerste heeft voor landschildpaddenliefhebbers als het om de inhoud van het blad gaat weinig tot niks te bieden, TERRA slechts sporadisch, meestal betreft het bij deze reeds eerder verschenen artikels....en toch hebben deze verenigingen hun charme en zijn ze noodzakelijk. Door NBSV zijn er ook jaarlijks 2 hoogdagen, excuseer landdagen aangestipt op de kalender...iets waar ik telkens naar uitkijk.