Vandaag de ontlasting maar weer eens goed bekeken; had een vrije dag, dus een dierenartsbezoek kon onmiddelijk volgen indien nodig.
Alsof de dieren het er om deden: geen enkel stukje mest te bekennen...
Dan maar badderen...
Het grootste dier urineerde slechts.. ontlasting bleef uit.
Bij de kleinere was het raak: flinke ...mja.. brij...
Zacht, maar dat zou ook kunnen doordat het een bevalling onder water was
De ontlasting gelijk afgegeven voor onderzoek... en zojuist het verlossende telefoontje:
Bij het eerste onderzoek (na een sample mest met een wattenstaafje te hebben uitgesmeerd over een dekglaasje) meende de DA een wormeitje te zien.
Hierop volgde een onderzoek waarbij een middeltje werd toegediend, waarbij alle eitjes komen "bovendrijven"..
Conclusie: "Zeker 3 eitjes per gezichtsveld op de kleinste vergroting" zo sprak de DA.. in gewone mensentaal zou dat komen op "een hoop eitjes".
Zucht...
De Panacur-dosering wordt berekend, morgennamiddag kan ik het ophalen.
Het aparte is dat ik vóór de winterslaap een kuur kreeg die ik 6 tot 8 dagen moest herhalen.... en dan 3 weken later nogmaals.
Nú sprak de DA over een kuur van 3 dagen ( klinkt al beter dan het dubbele ), die 3 weken later opnieuw.... en eventueel nog een 3e kuur.
Martijn: ik weet hoe je je voelt
Het buitenverblijfje "ontsmetten" met ongebluste kalk gaat dan wèl weer een probleem worden, aangezien dat niet verkrijgbaar is hier.
"Gewone" kalk wel... maar het is juist die brandende werking die ik nodig heb...