markooij
|
|
« Gepost op: 9 December 2008, 21:13:33 » |
Hoorde net op de radio dat er vanaf 2012 een productie stop van kracht gaat omtrend gloeilampen. Weet iemand het fijne ervan of moet ik gaan hamsteren komende 3 jaar?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 9 December 2008, 21:19:51 » |
Ik heb inderdaad al een tijdje begrepen dat gloeilampen eruitgaan en alles spaarlampen moet worden, echte betutteling van onze regering weer
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 9 December 2008, 21:20:15 » |
Had ik idd al eerder gehoord, ik ga ervan uit dat iemand anders wel een gat in de markt zal vinden dan en ze nog wel gemaakt zullen worden voor reptielen, maar er zal ook van geprofiteerd worden zoals met alle producten in reptielenspeciaalzaken. Ze zullen dus vermoedelijk wel duurder worden.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 December 2008, 21:23:46 » |
Ik heb inderdaad al een tijdje begrepen dat gloeilampen eruitgaan en alles spaarlampen moet worden, echte betutteling van onze regering weer Is in Belgie niet anders hoor, en gelijktijdig ligt (of lag) een brochure in de apotheek dat koud licht (spaarlampen) ongezond is voor de mens...
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 December 2008, 21:40:08 » |
Ik zal daar denk ik niet erg veel last van hebben. Mijn UV is een TL Mijn bolletjes,die ik voor de warmte gebruik,kan ik vervangen door Halogeenlampen met schroefdraad van 50wat,die zijn wel duurder in aanschaf(€6,95 per stuk)maar ze geven meer warmte,gaan langer mee,en gebruiken de helft zoveel stroom.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 December 2008, 21:43:28 » |
Maar er zullen toch nog altijd radium en kwikdamplampen blijven voor fruit- en bloementeelt .Dus ik zie ook het probleem niet
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 December 2008, 21:51:54 » |
Maar voor gemiddeld terrium heb je toch bolletjes nodig.En kan dan geen radium in. De lampen zullen dan wel voor reptielen toren hoog worden voor zover ze dat nu niet zijn in vergelijking met standaard bolletje. Neem aan dat ze Australie achterna gaan waar het klimatologisch en statistiek een hoop CO2 scheeld als alle bolletjes en dus ook halogeen licht weg gaat.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 9 December 2008, 22:05:50 » |
Radiumlampen zijn er in 10w,25w,40w,60w,100w enz met E24 draad voor in een gewone lampenhouder.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 9 December 2008, 22:08:19 » |
Radiumlampen zijn er in 10w,25w,40w,60w,100w enz met E24 draad voor in een gewone lampenhouder.
In die lage wattages zullen ook blijven bestaan? Volgens mij was het de bedoeling net als in Australie dat iedereen aan de spaarlamp gaat. Althans neem ik aan dus zullen deze lage wattages ook weg gaan lijkt me.
|
|
|
|
armi
Chelonoidis carbonaria
sulcata's ....het einde
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 10 December 2008, 15:03:53 » |
Ik zal daar denk ik niet erg veel last van hebben. Mijn UV is een TL Mijn bolletjes,die ik voor de warmte gebruik,kan ik vervangen door Halogeenlampen met schroefdraad van 50wat,die zijn wel duurder in aanschaf(€6,95 per stuk)maar ze geven meer warmte,gaan langer mee,en gebruiken de helft zoveel stroom.
halo barbara hoe warm wordt het dan onder de lampen, heb je dat al eens gemeten. gr armi
|
groetjes armi
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 10 December 2008, 17:38:35 » |
Ik heb het niet gemeten maar het wordt ergens op een schildpadden site aanbevolen. Het zou net iets beter zijn dan een 40watt bolletje. Nu zul je altijd zien dat ik de website niet terug kan vinden. Zal verder zoeken
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 10 December 2008, 18:45:25 » |
Weet iemand het fijne ervan of moet ik gaan hamsteren komende 3 jaar?
Ik denk dat je beter je tijd en geld kan investeren in een cursus Spaans en voordat die 3 jaar om zijn emigreren naar het altijd heerlijk warme Zuid-Amerika. Dat zou ik doen in jouw plaats.....eh, wacht even,...daar ben ik al mee bezig..... Ik heb inderdaad al een tijdje begrepen dat gloeilampen eruitgaan en alles spaarlampen moet worden, echte betutteling van onze regering weer Dat is waar. Ik kan niet begrijpen dat dan de gloeilamp eruit moet, terwijl dezelfde fabriek in Eindhoven wel gewoon plasma TV's mag blijven maken. Als er iets is dat energie zuipt, dan zijn dat die krengen wel....
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 10 December 2008, 18:46:46 » |
Weet iemand het fijne ervan of moet ik gaan hamsteren komende 3 jaar?
Ik denk dat je beter je tijd en geld kan investeren in een cursus Spaans en voordat die 3 jaar om zijn emigreren naar het altijd heerlijk warme Zuid-Amerika. Dat zou ik doen in jouw plaats.....eh, wacht even,...daar ben ik al mee bezig..... Wrijf het er maar in Fer!
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 10 December 2008, 19:10:15 » |
[/quote] Ik denk dat je beter je tijd en geld kan investeren in een cursus Spaans en voordat die 3 jaar om zijn emigreren naar het altijd heerlijk warme Zuid-Amerika. Dat zou ik doen in jouw plaats.....eh, wacht even,...daar ben ik al mee bezig..... [/quote] Ik ga sparen als jij voor mij op de uitkijk gaat naar een huisje met lapje grond. En oh ja als je wil even informeren naar een baan in een ziekenhuis liefst op een Intensive Care ofzo. Kom ik jouw kant op.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2008, 19:31:01 » |
En oh ja als je wil even informeren naar een baan in een ziekenhuis liefst op een Intensive Care ofzo. Kom ik jouw kant op. Als dat je beroepskeuze is, dan is er zeker weten genoeg werk in Zuid-Amerika, want daar zijn ze gek op hoog opgeleid Europees personeel.
|
|
|
|
|