Als ik zie dat nagenoeg elke soort schildpadden worden aangeboden aan opvangcentra lijkt het me totaal onnodig om nog schildpadden uit het wild te halen.
Ook opvangcentra houden dus wildvang in stand
En al zeker deze die dieren die voor kweekgroepen in aanmerking komen niet afstaan of herplaatsen...
Geheel met je eens.
@ razorclaw
Waarom niet voor alle dieren? Je laat je nu emotioneel leiden in je woorden door het leed wat jezelf meemaakt tijdens het opvangen van schildpadden maar je vergeet daarbij dat de hoeveelheid gedumpte schildpadden insignificant is tegenover de hoeveelheid katten en honden die per jaar in een asiel worden achtergelaten,...of erger...
Ik kijk indeze geheel niet uit het oogpunt van opvang maar vanuit de wilstand van bedreigde diersoorten, het gaat me hier niet enkel om de schildpadden maar om alle bedreigde diersoorten.
Dieren die in een asiel terecht komen en niet herplaatst kunnen worden mogen van mij gerust geeuthaniseerd worden of het nu hond kat of schildpad is.
Je reinste onzin.
Helaas wordt tot op de dag van vandaag het woord wetenschap misbruikt om misstanden recht te praten.
Warom deze groep nou wel toestemming geven? En dan nog wel als symbool voor vruchtbaarheid. Ik dacht dat de mensheid nu toch wel vruchtbaar genoeg was, en juist daardoor schuldig is aan het vernietigen van het habitat van dieren alsook ons zelf. Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid dieren die opgegeten worden om al die hongerige maagjes, die ontstaan zijn door die vruchtbaarheid, te voeden.
Tevens is het een traditie van elke ethnische groep mensen, waar dan ook ter wereld, om huisdieren te houden. Het is zelfs aangetoond dat het hebben van huisdieren goed is voor het menselijke welzijn.
Dan werpt hier de traditie zijn vruchten af, ondanks het offer krimpt de orginele Papua bevolking, de "nieuwkomers" maken geen gebruik van deze traditie.