Ik vind dat wildvang direkt verboden en flink gestraft moet worden.
In Europa is genoeg nakweek.
Je weet van te voren dat schildpaddenhouden een dure hobby is.
Als je iets bijzonders wilt moet je ook bereid zijn daarvoor te betalen.
Ik vind dit maar een beetje wat roepen zonder onderbouwing....
Er is nakweek genoeg van sommige soorten, na tellen kom je dan uit op ongeveer 10 soorten waarvan inderdaad genoeg nakweek voorhanden is. Dat betekend dan dat er nog steeds 300+ soorten over zijn waarvan geen nakweek in overvloed, laat staan voor handen is. De lijst van soorten zonder nakweek is vele malen groter als de lijst van soorten die we wel nakweken in de Benelux.
Tevens vind ik dat je niet kan zeggen dat je vanaf het begin weet dat schildpadden een dure hobby is. Als dat zo was dan zouden er veel minder impuls aankopen zijn. Juist het goedkope begin met dat "palmboombakje des doods" doet er niks aan om de hobby duur te laten lijken.
En bereid veel te betalen voor een wat zeldzamere soort...? Dat komt omdat sommige kwekers, en dan moet ik vooral zeggen dat ze daar in Duitsland en Oostenrijk aardig kaas van hebben gegeten, de prijs moedwillig hoog houden.
Persoonlijk blijf ik het een situatie vinden van wat een gek er voor geeft...
Ik heb wildvang dieren, dat klopt. Waarom? Omdat sommige van mijn soorten nog nauwelijks in gevangenschap waren, laat staan nakweek.