tommeke
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 18 November 2008, 08:22:08 » |
hallo hallo
wordt eigenlijk tijd dat ik me ergens aanmeld, heb al enkele schildpadjes waaronder emydura subglobosa, pelomedusa subrufa subrufa (dit niet 100procent zeker), muskus, minorkes, geel/roodwang, driekiel, zaagrug en een kinosternon cruentatum. heb nu 3 aquariums draaiende, en een vijver buiten. de schildpadden buiten zitten allen in een apparte bak om te overwinteren, niet buiten, maar wel in een koude plaats waar het zeker niet vriest, samen met mijn planten die niet buiten mogen overwinteren. ben van plan nog een moeras te maken bij mijn vijver, om beetje te filteren maar vooral om mijn klein blijvende soortjes zoals de muskus en de driekiel buiten te kunnen steken in de zomer.
Ik ben nu ongeveer een jaar of 7 bezig met schildpadden, beetje onbezonnen begonnen maar mij goed ingelezen en zo.
Groetjes Tom Meert
|
|
|
|
Nanne
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 18 November 2008, 08:58:25 » |
Welkom Tom, dat zijn er heel wat! Foto's mag je ook plaatsen hoor
|
Kinosternon baurii nakweek verkrijgbaar
|
|
|
tommeke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 18 November 2008, 09:13:08 » |
weet ik, maar ik weet precies nog niet goed hoe ik foto's moet plaatsen maar ik ga t wel vinden hoor ja heb er zoveel omdat ik poosje mini opvang gedaan heb, maar vijver is nu net niet overbevolkt dus stoppen met opvang. heb schildpadden uit benarde situaties gehaald, zelfs eentje genezen van een longontsteking, die is nu mijn grootste roodwang. dan ben ik opzoek geweest naar een kleinere soort, daar al mijn schildpadden buiten zatn had ik aquarium leeg staan. zo is da gegroeid...
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 18 November 2008, 09:43:21 » |
Welkom Tom Veel plezier hier !!
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 18 November 2008, 09:55:03 » |
....pelomedusa subrufa subrufa (dit niet 100procent zeker), ....
Hoi Tom, welkom hier. Als je een foto van de buikzijde kan maken en hier plaatst, dan kunnen we kijken welke ondersoort van Pelomedusa subrufa je hebt.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 18 November 2008, 10:17:41 » |
welkom tom veel turtle fun gewenst.
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 18 November 2008, 11:02:26 » |
Tom Wat een hoop soorten.Ik ben nog niet zo thuis in al die latijnse namen dus foto's zijn welkom Dan kan ik er ook van leren. Ik wens je veel leesplezier
|
|
|
|
tommeke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 18 November 2008, 12:01:03 » |
het zijn nu 3 aquariums, maar er zijn er bij die nog héél kleintjes zijn, zoals de driekiel, de muskus, minor, daar wordt er een moeras ,die in delen verdeeld zal zijn, voor gemaakt, dus tegen deze zomer zullen de grootste kleintjes buiten vertoeven. foto's volgen nog maar in de 2m bak zitten de emydura, in een 1m bak zitten de pelomedusa, de muskus zitten in een 1.20m bak en boven heb ik nog een héél klein aquariumke voor de kleintjes op te kweken die ik mom nog heb. de roodwang, geelwang zitten samen in de vijver (zaten want zitten nu allemaal in apparte bakken om te overwinteren)
groetjes.
|
|
|
|
tommeke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 18 November 2008, 12:29:07 » |
k snap precies niet goed hoe er fotokes moeten gepost of zo worden...
|
|
|
|
Nanne
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 18 November 2008, 13:31:38 » |
Ik laat altijd op met photobucket en dan kopieren met de onderste link in je bericht.
|
Kinosternon baurii nakweek verkrijgbaar
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 18 November 2008, 14:52:55 » |
Je kunt je foto's uploaden met Imageshack of met Photobucket.Imageshack haalt je foto's na een half jaar weg en dan verdwijnen ze ook van het forum.Photobucket bewaard je foto's 3 jaar. Foto uploaden maat 640x480 2e link van boven(Direktlink)aanklikken met rechtermuisknop en op kopieren klikken Ga naar het forum en klik bovenaan op het kleine schilderijtje dan ver schijnt er Je gaat precies met je cursor in het midden van de 2 haakjes staan,klik weer op rechtermuisknop en op plakken en je foto staat.Nu kun je onderaan op bekijken drukken om te kijken hoe het geworden is.
|
|
|
|
tommeke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 18 November 2008, 15:39:35 » |
next... pff ben nog niet thuis in fora zu omg
|
|