Barbara
Gast
|
|
« Gepost op: 17 November 2008, 09:52:24 » |
Ik begin even een nieuw topic.Vind nl dat we of topic raken bij het mooie topic van Kurt over zijn Rhinoclemmys.
Lies,het gaat om een zwembadje voor mijn flavo's. Ik heb mijn flavo's helemaal moeten leren dat er water bestaat,ze vonden het doodeng. Nu heb ik een vierkant plastic bloempotschotel van 39x39 en 5cm diep. Dit vinden ze nu heerlijk. Maar omdat de meiden best groot zijn,wil ik graag een wat grotere bak zodat ze meer ruimte hebben als ze er allebei in zitten.Veel dieper hoeft niet.Ik ben nl een groot terrarium voor ze aan het maken.Alle stevige ondiepe bakken die ik tegenkom zijn vaak kleiner.Ik heb al op MP gekeken naar ontwikkelbakken maar die zijn of te klein of hebben van die schreeuw kleuren.
Ja,je hebt me gezien denk ik op de landdag,je man heeft zich aan me voorgesteld en jullie hebben koffie bij ons aan het tafeltje gedronken.We zaten bij Annieka.
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 17 November 2008, 10:00:24 » |
Waarom heb je dan niet gezegd:"Hallo, ik ben Barbara", heb ik niet geweten. Hadden we nog wat over de flavo's kunnen kletsen. Maar ik gebruik kattebakjes voor kittens, met een ingang. Die zijn groot genoeg voor twee dieren en ooki voldoende water. Kan je makkelijk iedere dag schoonmaken. Ben daar zeer tevreden mee.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 17 November 2008, 10:18:40 » |
Ik heb me wel voorgesteld hoor Lies maar je was nogal afwezig.Naar ik later begrepen heb,was je nogal druk met verschillende mensen hun bestellingen te bezorgen.We waren samen met Laurens waar je Hagedissen mee ruilde. Geeft niet volgende keer beter.Ik ga kijken voor zo'n kattenbak.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 17 November 2008, 15:01:53 » |
Volgens mij heb ik Ands wel eens gehoord over van die plastic verfbakken bij de Gamma van die blauwe weet je wel.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 17 November 2008, 15:34:35 » |
Bedoel je die met zo'n schuine rand voor je roller?Dat zou een goed idee zijn voor kleine schildpadjes. Mijn flavootjes zijn daarvoor te groot. Het idee is goed,die hou ik wel in mijn achetrhoofd.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2008, 15:43:15 » |
Kitten-bakken en verfroller bakken zijn erg gelijk aan elkaar, denk dat een verfroller bak iets breder is maar een kittenbak iets dieper,maar niet zoveel.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2008, 17:41:49 » |
Wat denk je hier van opkweek bakken voor watervogels in polyester 61x61x16
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 17 November 2008, 17:45:31 » |
Heee,dat is mooi! Zo zie je maar,je kunt leren van elkaar.Waar kan ik zo'n bak kopen?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 17 November 2008, 17:47:37 » |
Heee,dat is mooi! Zo zie je maar,je kunt leren van elkaar.Waar kan ik zo'n bak kopen?
Zeker mooi en handig diep, wil ook graag weten waar je die vandaan hebt en de maten als je wil Oeps maten staan erbij, dan de maten van het "'waterdeel"' alsjeblieft
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 17 November 2008, 17:53:28 » |
In 't neerhof adres: Calaignestraat 20 9160 Eksaarde (Lokeren) België afmetingen 61x61x16 prijs : 49€ (polyester gaat wel lang mee )
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 17 November 2008, 17:54:15 » |
Ja maar........ik woon in Nederland
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 17 November 2008, 17:56:13 » |
Ja maar........ik woon in Nederland
Ik ook en wat duur ook zeg , maar blijven mooi omdat je ze handig kan ingraven denk ik.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 17 November 2008, 18:02:57 » |
In 't neerhof adres: Calaignestraat 20 9160 Eksaarde (Lokeren) België afmetingen 61x61x16 prijs : 49€ (polyester gaat wel lang mee )
Ik ga naar daar voor mijn zaadjes te kopen van weegbree, en allerlei onkruid. Ik gebruik in de plek schilderbakjes, veel goedkoper.
|
|
|
|
collinke
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 17 November 2008, 18:45:41 » |
wel, hier is in vorige week een idee bovengekomen om een eigen waterbak te maken voor onze carbo's en elegansen, eigen vorm, zelf gekozen diepte, wat reliëf in de bodem (je weet maar nooit dat ze hierin omvallen, kunnen ze zich toch omdraaien).
Maar hoe diep mogen we de bak maken? tot net onder het kopje, zodat ze toch eens helemaal met het schild onder water kunnen staan? of is dit te diep?
|
We should treat animals as we would wish them to treat us!! 1.1.4 Geochelone elegans ¤ 0.0.5 Chelonoidis Carbonaria ¤ 2.2.0 Eurotestudo Hermanni Hercegovinensis ¤ 0.1.0 Testudo Graeca Ibera ¤ 1.1.0 Emydura Subglobosa ¤ 0.0.3 Malaclemys Terrapin
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 17 November 2008, 19:03:39 » |
Mijn bakje voor de kleine Griekjes is 2½ cm diep.Dus niet hun hele schildje gaat onder.Hoe groot zijn je Carbo's ?
|
|
|
|
|