Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 16 November 2008, 11:27:12 » |
Wat een leuk idee Dat is iets om over na te denken voor de toekomst als ik ooit nakweek krijg. Tenslotte kweek je voor de lol,uit hobby en niet om geld te verdienen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 16 November 2008, 11:52:30 » |
Het dwingt respect af dat je het bij 1 soortengroep kan houden Toch nodig ik je uit eens de echte landschildpadden te komen bewonderen tijdens een zonnige voorjaarsdag
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 16 November 2008, 13:22:02 » |
Dan hoop ik dat we jouw dieren ook mogen komen bekijken op die mooie zonnige voorjaarsdag. We nemen dan rijstevla (uit verviers) mee.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 16 November 2008, 13:31:47 » |
Cyclemys dentatta,meegedaan van Lies,deze werd ook ook overgenomen voor een bedrag dat ten goede ging voor het project.Kan ik alleen maar bewonderen wat Lies doet! Zo zouden er meer moeten zijn
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 16 November 2008, 13:43:30 » |
Mooi beestje Kurt Mooie kop hebben ze toch he prachtig. Net een schilderij. Heb je ook foto's van de bak?
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 16 November 2008, 14:43:09 » |
@kurt,kheb gezien dat er nog een koppeltje te krijgen is via het stamboek
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 16 November 2008, 16:12:04 » |
...Toch nodig ik je uit eens de echte landschildpadden te komen bewonderen tijdens een zonnige voorjaarsdag Als je éénmaal met Chelonoidis nigra hebt gestoeid, dan is de rest speelgoed.... Maar voor een bakkie leut ben ik altijd wel te porren....
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 16 November 2008, 17:18:37 » |
Cyclemys dentatta,meegedaan van Lies,deze werd ook ook overgenomen voor een bedrag dat ten goede ging voor het project.Kan ik alleen maar bewonderen wat Lies doet! Zo zouden er meer moeten zijn En toch nog een pardalis ook als ik het goed heb.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 16 November 2008, 18:12:16 » |
Dan hoop ik dat we jouw dieren ook mogen komen bekijken op die mooie zonnige voorjaarsdag. We nemen dan rijstevla (uit verviers) mee.
Uiteraard ben je ook welkom Lies Als je éénmaal met Chelonoidis nigra hebt gestoeid, dan is de rest speelgoed.... Maar voor een bakkie leut ben ik altijd wel te porren.... Staat genoteerd
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 16 November 2008, 18:19:19 » |
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 16 November 2008, 18:29:23 » |
Echt weer een mooi verblijf geworden Kurt, eenvoudig is mooi mischien nog wat plukken mos, Voor je het weet gaat hij bedelen als je hem zo verwent met voer
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 16 November 2008, 18:38:13 » |
Met een beetje jaloezie over het gedrag vind ik het super om te lezen dat dit dier niet schuw is. Goed dat het al eet zeg betere werk. Heb je ook iets van water in je verblijf staan. Lijkt erg veel op een pp manni alleen schild is minder gekleurd verder lijkt het precies hetzelfde. Misschien beetje vroeg maar heb je ook al uitbreidings plannen met deze soort? Is het geslacht bekent van deze? Of vermoeden?
|
|
|
|
Manuel V
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 16 November 2008, 20:34:24 » |
mooie aankoop waterbak is toch duidelijk te zien op de foto
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 16 November 2008, 20:38:55 » |
Lijkt erg veel op een pp manni alleen schild is minder gekleurd verder lijkt het precies hetzelfde.
Het schild van Rhinoclemmys pulcherrima incisa is veel platter dan dat van R.p. manni, welke daadwerkelijk koepelvormig is. Een zelfde verschil zien we tussen Cuora amboinensis amboinensis en C.a. kamaroma.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 16 November 2008, 23:58:44 » |
Prachtig Kurt.Heeft zo'n beestje nu zo'n lange nek? Of lijkt dat maar zo? Die waterbak is mooi,wat voor een bak is dat?Zoek nog een niet te diepe doch grote bak voor mijn flavootjes
|
|
|
|
|