Zo da's er eentje flink wat vlees op de botten.
En dat binnen 3 weken, ik snap dat je dan wel een beetje huivering bent.
Ik zal zeker goed oppassen dat m'n beestje niet te vet wordt.
Die kattenbrokken die ik geef zijn trouwens voor castraten en bevatten een stuk minder calorieen dan "normale" kattenbrokken, dat zal vast ook wel het een en ander schelen.
Wat de temperaturen betreft:
Hier wat temperaturen uit de zuidelijke staten van het verspreidingsgebied van de alligatorbijtschildpad. Hier komen ze ook in de grootste aantallen voor en de meeste farms liggen in het zuiden. In het noordelijke gedeelte van het verspreidingsgebied wordt het nog wat kouder, maar aanzien de meeste dieren die hier geimporteerd worden waarschijnlijk van die farms in het zuiden komen lijkt het me beter om de temperaturen uit het zuidelijke verspreidingsgebied aan te houden.
Mississippi (Jackson)
Januari : 2-13 graden
Juli: 21-32 graden
Florida (Tallahassee)
Januari: gemiddeld 10 graden
Juli: gemiddeld 25 graden
Arkansas (Little Rock)
Januari: gemiddeld 4 graden
Juli: gemiddeld 21 graden
Louisiana (Alexandria)
Januari: gemiddeld 9 graden
Juli: 27 graden
In het wild dalen de temperaturen in hun verspreidingsgebied dus ruim onder de 10 graden in de winter.
Maar het verschil met hier is dat die koudste periode niet zo heel lang duurt en het algauw weer warmer wordt.
Mijn diertje ga ik trouwens niet zo koud houden, een winterrust is in mijn ogen ook voldoende om het dier een natuurlijke jaarcyclus te laten beleven en zo koud krijg ik het toch niet in mijn schildpaddenhok. Gewoon even ter info, iedereen kan ermee doen wat t'ie wilt.
Ik wil deze jaarlijkse temperaturen gaan aanhouden:
Winter: 15 graden
Lente: 20 graden
Zomer: 24 graden
Herfst: 20 graden
Die temperaturen laat ik dan wel langzaam op- en afbouwen en niet ineens patsboem temperatuur omlaag of omhoog.