Prachtig diertje Annieka, Ally ziet er top uit vindt die lange staart denk het mooist van deze schildpadden soort, net als het haakbekje.
Lijkt me een strak plan wat je in gedachten hebt om de seizoenen na te bootsen,
Goed idee om een gebied wat qua temperaturen in het gemiddelde van de rage aan temperaturen ligt uittekiezen, ik heb dat ook met mijn eigen soort dat leefgebied zo groot is dat allerlei uiterste voorkomen, en ik doe net als jij het gemiddelde opzoeken wat me dan ook het beste lijkt.
Precies, je kunt wel de extremen binnen het leefgebied op gaan zoeken, maar dat is gewoonweg niet nodig.
Mijn gedachte is om de natuurlijke omstandigheden na te bootsten, maar dan wel zo dat de dieren in optimale gezondheid blijven.
Extreme omstandigheden binnen hun natuurlijke gebied overleven ze wel maar het zet ze wel onder druk en dat is juist niet de bedoeling.
Vandaar dat ik gemiddelden aan hou.
Ik heb van de staat Mississippi de jaarlijkse temperaturen van plaatsen in het noorden, midden en zuiden van de staat bekeken en zo een gemiddelde gemaakt. Je kunt ze wel heel warm houden zoals in Florida of heel koud zoals in het noordelijkste gedeelte van hun leefgebied, maar daar leeft een relatief klein gedeelte van de totale populatie....vandaar de keuze voor Mississipi.
Annieka, ik heb iemand die ik ken (en die zelf ook in Amerika woont) gevraagd wat hij weet over Alligator bijtschildpadden en winterrust/slaap.
Dit is zijn antwoord:
I know that during cold weather in north Florida the adults seek out deeper water and remain inactive. In places like the Chipola (the only river that I know really well where they occur) the water stays much warmer than the air as it is a spring fed waterway. So, while it does get pretty cold, it never gets frozen over.Misschien heb je er wat aan
(ik heb toestemming om zijn antwoord hier te plaatsen)
Bedankt Skip, hier heb ik zeker wat aan.
Waarnemingen uit hun natuurlijke omgevingen zijn zeer waardevolle informatiebronnen.