Af en toe een waarschuwing tegen dit soort dingen kan echt geen kwaad, is toch in belang van de schildpadden/houders om hier over te praten en nog een keer te wijzen op dat nakweek beter is.
Mij eens, maar dit kan ook zonder linken
Als je bepaalde soorten schildpadden intypt op google (nederlandse pagina's) kom je vaak eerst op commerciele advertentie's van marktpl. uit, vind ik geen goede zaak. Om die reden kan niet genoeg gecensureerd worden, denk maar aan de massale import van wildvang elegans een tijd terug....toen waren de eerste zoekresultaten allemaal commerciele links ipv informatieve pagina's.
Als marktpl. hits scoort vanop fora zorgt dit al snel voor een hogere ranking, voor het forum zelf komt dit niet goed uit (zoekbot word afgeleid, alweer in het voordeel van marktpl.)
marktpl. zelf staat geen links toe in je advertentie's, je kan dus niet doorverwijzen naar een informatieve pagina als je een dier aanbied, wat soms erg nuttig kan zijn.
Ikzelf ben niet zo te spreken van marktpl., net als andere particuliere hobbykwekers....meermaals heb ik ze aangeschreven ivm Rijswijk, net als tientallen andere mensen, hun paginaslange advertentie's die elke dag vernieuwd worden dringen steeds de advertentie's van particulieren naar de achtergrond. Ze geven er nooit gevolg aan....er word dus met ons ook geen rekening gehouden daar.
Het woord marktpl.... is opgenomen in woordcensuur wat maakt dat linken niet meer mogelijk is vanaf nu.