KixAss
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 2 November 2008, 13:03:24 » |
ik ben erik, het ander baasje van loesje
We hebben voor beukensnippers gekozen omdat ze hier in de winkel waar ze vandaan komt ook op liep. Van de week gaan we opzoek naar een andere ondergrond, maar konden dat gisteren zo snel even niet vinden Onze andere schildpad heeft altijd prima gedaan op beukensnipper, nooit last gehad van verstoppingen. Maar we waren zoiezo al van plan andere ondergrond te doen, maar nog niks gevonden dus
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 2 November 2008, 13:07:33 » |
Behalve de kans verkleinen op verstoppingen is de RV met de aangeraden ondergrond beter te regelen en kan het dier ook lekerder zich ingraven
|
|
|
|
clautje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 2 November 2008, 15:30:19 » |
hoi erik en patricia op het forum ik wens je heel veel lees en schijf plezier
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 2 November 2008, 17:59:34 » |
Wat een geluk een tuincentrum was in de buurt open dus hebben meteen nieuwe bodembedekking gehaald voor loesje Ook meteen een varen gekocht als aankleding Heel raar maar ze lijkt gelukkiger met deze ondergrond(cocopeat), stuk actiever Zie hier het resultaat:
|
Groetjes Patricia en Loesje
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 2 November 2008, 19:22:42 » |
Cocopeat dien je wel even goed aan te drukken.
Ik zie dat je de beukensnippers nog rond de etensbak hebt liggen, ook dit zou ik weg halen want schildpadden zijn geen schone eters en trekken vaak wat uit hun bak en eten het er naast op. Wat dus kan leiden dat hij alsnog snippers binnen krijgt en verstopt raakt.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 2 November 2008, 20:18:53 » |
Hoi Eric en Patricia..
Prachtige vierteen. Zowel beuekesnip als cocopeat zijn ongeschikt. Viertenen komen uit een nogal droog gebied. Een bevriende schildpadhouder heeft viertenen en deze houdt ze met succes op duivengrit als dieren binnen zitten. Hennepvezel lijkt mij ook uitstekend.
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 3 November 2008, 00:05:49 » |
Hoi Eric en Patricia..
Prachtige vierteen. Zowel beuekesnip als cocopeat zijn ongeschikt. Viertenen komen uit een nogal droog gebied. Een bevriende schildpadhouder heeft viertenen en deze houdt ze met succes op duivengrit als dieren binnen zitten. Hennepvezel lijkt mij ook uitstekend.
En heeft ook een hoop nakweekjes
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 3 November 2008, 17:44:42 » |
Net iemand gesproken die landschildpadden kweekt, ook de russische vierteen Cocopeat als ondergrond is prima zegt hij, dus cocopeat blijft in de bak Beukensnippers zijn er inmiddels uit, dit vanwege verstoppingen etc Ook de varen is eruit, want die is giftig! Ga nu opzoek naar een mooie nep plant met grote bladeren!
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 4 November 2008, 22:28:11 » |
Mee eens,coccopeat moet vochtig gehouden worden om verstoffen te voorkomen, niet goed dus voor Testudo horsfieldii.
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 6 November 2008, 16:54:32 » |
Mee eens,coccopeat moet vochtig gehouden worden om verstoffen te voorkomen, niet goed dus voor Testudo horsfieldii. en wat zou wel goed zijn dan??
|
|
|
|
Marvin M
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 6 November 2008, 20:56:54 » |
Hoi Eric en Patricia..
Lees het dik gedrukte eens door dan weet je het.
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 7 November 2008, 15:56:53 » |
Hoi Eric en Patricia..
Lees het dik gedrukte eens door dan weet je het. Duivengrit is scherp en kleine deeltjes, kan de schilpad ook binnenkrijgen is niet goed voor haar
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 7 November 2008, 16:00:37 » |
Duivegrit is juist uitstekend, het liefst rood en wit steen. Het kan geen kwaad als ze het binnen krijgen, ze zullen er juist bewust van eten om hun kalk behoefte en het kan de spijsvertering bevorderen, hier eten ze er regelmatig van.
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 10 November 2008, 17:03:56 » |
Duivegrit is juist uitstekend, het liefst rood en wit steen. Het kan geen kwaad als ze het binnen krijgen, ze zullen er juist bewust van eten om hun kalk behoefte en het kan de spijsvertering bevorderen, hier eten ze er regelmatig van.
Boek in de bieb gehaald en dit soort leeft het beste op zand en leemzand ...
|
|
|
|
|