ruman
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Gepost op: 23 Oktober 2006, 15:39:57 » |
gisteren morgen had ik de schrik van mijn leven blondi de vierteen waar we al zo lang mee aan het sukkelen waren lag bijna dood in haar terrarium. ze deed niets meer ze lag nog wel onder de lamp maar was helemaal slap. de andere schildpadjes hadden er geen erg in en liepen er gewoon langs in het begin van de avond gingen we weer kijken en was ze dood haar pootjes en hoofdje hingen er leven loos bij nergens meer op reagerend. we hebben haar apart gelegd en naar een uur was het nog hetzelfde en hebben we haar in de vrieskist gelegd :cry: :cry: .
Groet Rudy
|
Groet Rudy
2.1.0 t.h boetgeri 1.2.0 t.horsfieldii
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Oktober 2006, 16:00:21 » |
Verschrikkelijk; echt heel erg, :cry: Ik heb hetzelf eens meegemaakt met een sterschildpad. Nagenoeg hetzelfde verhaal. Je kunt eventueel sectie laten plegen !! Hou je andere dieren goed in de gaten hoor dat het niet iets besmettelijks is. Sterkte :!:
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Oktober 2006, 20:17:13 » |
shit he
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Oktober 2006, 20:50:45 » |
Spijtig je had er nog zoveel voor gedaan, even leek het beter en dan toch dood gaan. :cry:
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Oktober 2006, 23:47:51 » |
Hè, wat is dit rot, zeg. Sterkte ermee.
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
Naast deze grote hobby schrijf ik Mijn andere hobby is motor rijden
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2006, 08:24:12 » |
Na al je werk toch een slecht afloop, soms is het gewoon niet eerlijk.
Sterkte.
Theo
|
|
|
|
ruman
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Oktober 2006, 07:59:59 » |
wie kan me helpen de vierteen ligt nog steeds in de vriezer maar nu wil ik het schildje over houden en bewaren ik weet niet of een van jullie daar ervaring mee heb hoe je dat het beste kan doen.
Groet Rudy
|
Groet Rudy
2.1.0 t.h boetgeri 1.2.0 t.horsfieldii
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Oktober 2006, 09:30:05 » |
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Oktober 2006, 11:13:15 » |
Ik vond dat topic nogal schokkend. De tipgever heeft wel erg veel overleden dieren. Geeft mij te denken :?
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Oktober 2006, 11:18:52 » |
Heb hier drie kleine elegansjes al drie jaar in vrieze zitten, kan er ook geen afscheid van nemen. Maar zal er toch ooit iets mee moeten doen. Allemaal van zelfde kweker afkomstig.(geen eigen nakweek)
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Oktober 2006, 11:25:32 » |
Heb hier drie kleine elegansjes al drie jaar in vrieze zitten, kan er ook geen afscheid van nemen. Maar zal er toch ooit iets mee moeten doen. Allemaal van zelfde kweker afkomstig.(geen eigen nakweek) Ik begrijp dat goed. Geen van mijn overleden dieren (gelukkig weinig) heb ik bij het vuil gezet.Ik heb de schildjes kunnen bewaren. De perrsoon uit het topic van turtle.be maakt het wel erg bont als hij beweert meer als 20 dieren aan het prepareren is met formol. Lijkt wel of hij meer dode dieren als levende heeft. Laten we zeggen dat het sterftecijfer bij hem nogal hoog ligt en dat vin ik schokkend
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Oktober 2006, 12:37:07 » |
Misschien niet enkel eigen dieren?
Maar moet eerlijk bekennen dat ik bij dat aspect van die post nog niet heb stil gestaan.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Oktober 2006, 21:34:22 » |
Als ik eens een sterfgeval heb geef ik ze weg aan een verzamelaar. Bijhouden doe ik niet, mocht ik ooit controle krijgen van bevoegde instanties zou dat in mijn nadeel werken. Ik ken zo enkele gevallen van vogelliefhebbers, er komt dan in de krant: hij had ook x aantal opgezette dieren en x aantal dode vogels in de diepvries. Dit is dan een slechte reclame. Moet erbij zeggen dat dit gevallen waren die met niks in orde waren, bij mij is dit NIET zo.
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Oktober 2006, 22:02:28 » |
Ik moet Kurt gelijk geven, beter voorkomen dan genezen.
Als de AID hier in Nederland zoiets vind dan moet de onderste steen boven komen en dan vinden ze altijd wel iets.
Theo
|
|
|
|
kefke
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 26 Oktober 2006, 17:32:15 » |
Als ik eens een sterfgeval heb geef ik ze weg aan een verzamelaar. Bijhouden doe ik niet, mocht ik ooit controle krijgen van bevoegde instanties zou dat in mijn nadeel werken. Ik ken zo enkele gevallen van vogelliefhebbers, er komt dan in de krant: hij had ook x aantal opgezette dieren en x aantal dode vogels in de diepvries. Dit is dan een slechte reclame. Moet erbij zeggen dat dit gevallen waren die met niks in orde waren, bij mij is dit NIET zo. Voor beschermde soorten die in orde zijn met de papieren en die sterven, moet het toch geen probleem zijn om een nieuw cites papier aan te vragen, eentje voor een dood dier/schild dus? Of werkt het niet zo gemakkelijk? :?:
|
|
|
|
|