Wat ik veel zie en hoor mensen zeggen dat het gaat is een baardagaam met vierteen.
Genoeg gevallen bekend waar het ''
gaat'' Testudo horsfieldii hoort buiten, is al 1 punt...geeft ook een lange winterslaap nodig.... ook nog eens de punten in mijn bovenstaande post. Hoewel ikzelf veel hagedissen gehouden heb (ook baard en doornstaartagamen) is het nooit in me opgekomen deze samen te zetten, reden is: als ik iets verander of wijzig aan een huisvesting moeten er ook voordelen aan verbonden zijn voor de bewoners, en die zijn er in een gemeenschappelijk terrarium
niet , enkel nadelen of risico's, ongeacht het aantal gevallen waar het wel al jaren goed gaat... of althans zo lijkt.
Nu is een combinatie Boa constrictor/Chelonoidis carbonaria te bezichtigen in de zoo van Antwerpen, maar of dit ook ideaal is... ik heb er toch mijn vragen bij . Door vernieuwing en de hedendaagse visie op het houden van dieren, vaak onder druk van dierenrechtenextremisten bewerkstelligd zijn steeds vaker combinatie's te vinden in vernieuwde riante dierenverblijven die voor particulieren nauwelijks haalbaar zijn of waar je je zelfs vraagtekens kunt bij stellen. Zo ook bij de naast een waterloop bivakkerende sulcata's...vind ik ook maar vreemd. Niet zelden zijn het ook dieren die niet ingezet worden voor de kweek die voor het publiek te bezichtigen zijn, kweekgroepen zitten vaak achter de schermen in niet gemeenschappelijke verblijven.