Dit is de link:
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Reptielen_Amfibieen_en_Spinnen/12326961/Geochelona_Sulcata.htmlVerschrikkelijke bultgroei
! En dan de tekst die erbij staat:
Ik verkoop een Sulcata van ongeveer 38 cm schild gemeten. Hij is van 2000 met citesnr.
Hij weegt nu ongeveer 11 kg. Gaat weg wegens plaatsgebrek. De Sulcata kunnen grote schildpadden worden van rond de 70 kg. Deze echter is na al die jaren kleiner gebleven dan de rest.Is heel gezond en zeer actief. Heeft wat hazenlipje, maar is een mooie zeer actieve Sulcata.citaat:
Gaat weg wegens plaatsgebrek
Heeft de eigenaar zoals misschien velen dan lichtzinnig en impulsief tot aankoop van een Sulcata overgegaan? Komaan nou ... informeer en bezint eer ge begint. Dit maakt me nu echt pissed
!
citaat:
Heeft wat hazenlipje, maar is een mooie zeer actieve Sulcata
Een hazenlipje? Ooit gehoord van een dierenarts of nog beter, een reptielen arts
?
Een mooie Sulcata? Komaan zeg ... Ik zou nog geen geld durven vragen voor een dier dat waarschijnlijk z'n hele leven de verkeerde verzorging gehad heeft, meer zelfs, naar alle waarschijnlijkheid verwaarloosd geweest is!
Sorry dat ik zo vrijpostig ben, maar ik kan alleen maar zeggen: sham on you
De verkoper vindt z'n weg op het internet om z'n Sulcata te verkopen ... maar blijkbaar is het hem te moeilijk om een schildpadden forum op te zoeken en zich te informeren naar de verzorging van dergelijke schildpaddensoort.
Ik heb ook lang getwijfeld om een Sulcata aan te schaffen. Na enkele uurtjes surfen kwam ik op diverse forums terecht en heb ik hier en daar wat accounts aangemaakt. En als je wat googled met het trefwoord Sulcata, dan kom je al vlug bij Mr. K uit en dan weet je zowat alles wat je moet weten over Sulcata's.
GGGRRRR ... stop ermee ... frustraties bij deze van me af getypt ...