Arnaud
Gast
|
|
« Gepost op: 20 Oktober 2006, 23:42:03 » |
Vandaag heb ik een electronische wijnkelder aangeschaft. het is een tafel koelkast model. (L*B*H= 60*50*85) met ruimte voor 24 flessen wijn (10 dieren). Het merk is 'exquisit'. Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken. Het is de bedoeling dat mijn grieken dit jaar de winter in dit apparaat doorbrengen. Volgende week wordt het apparaat afgeleverd. ik ben nog aan het overpeinzen op welkwijze ik de dieren hierin onderbreng ( misschien wat tips!!) www.domest.com
|
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2006, 10:24:47 » |
misschien is een pm naar ands sturen zij gebruikt dit systeem al lang ik kan je jammer genoeg niet verderhelpen
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2006, 11:07:40 » |
mag ik zo grof zijn om te vragen wat die kost ? Vind ik niet grof :wink: . Hij heeft mij los van verwijderingsbijdrage en transportkosten 249 euro gekost. Mischien te duur betaald maar het was de enige winkel in de buurt die deze apparatuur verkocht. De verkoper zei dat ze deze apparatuur voor de grap hadden ingekocht om te kijken of er animo voor was. De grap werd nog leuker toen ik vertelde waarvoor ik deze ging gebruiken
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2006, 12:56:13 » |
De mijne heb ik drie jaar terug 600 euro betaald (ecotaks en levering inbegrepen), kunnen 130 flessen in en is 125h, 60b,63d. Ik laat er 14 grieken in overwinteren. Ik plaats de dieren eerst in een curverbak met een turfl-zand laag met daar een dikke laag beukeblaaderen op.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2006, 23:04:47 » |
Mijn ouders gaan er ook een aanschaffen voor 200 flessen:) waarvan ik dus ook een gedeelte mag gebruiken:) Alleen dit word pas volgend jaar
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2006, 23:06:52 » |
Mijn ouders gaan er ook een aanschaffen voor 200 flessen:) waarvan ik dus ook een gedeelte mag gebruiken:) Alleen dit word pas volgend jaar Zo zo grootverbruikers
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Oktober 2006, 14:32:29 » |
hahaha idd Nouja alleen maar beter voormij:) Maar wat is de temp. eigelijk in zon wijnkast?
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Oktober 2006, 14:56:01 » |
hahaha idd Nouja alleen maar beter voormij:) Maar wat is de temp. eigelijk in zon wijnkast? Er zit een thermostaat in. Dus je kan de temperatuur zelf instellen. Rode wijn wordt op een andere temp gedronken dan witte wijn :roll:
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Oktober 2006, 15:57:34 » |
Er zit een thermostaat in. Dus je kan de temperatuur zelf instellen. Rode wijn wordt op een andere temp gedronken dan witte wijn :roll:
Sssssst, niet zeggen :lol: @ Camilio : zeg aan je ouders dat de ideale temperatuur een graad of 8 is voor alle wijn :wink:
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Oktober 2006, 23:23:45 » |
Hhaha zullen ze vast leuk vinden :roll:
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Oktober 2006, 08:18:29 » |
Ik denk dat ze er niet intrappen, een beetje wijndrinker weet toch wel ongeveer de temperaturen waarop de wijn geschonken dient te worden.
Theo
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Oktober 2006, 10:03:05 » |
Maar in een wijnkelder (net als in een koelkast trouwens) bevindt de koudste zonde helemaal onderaan. Dus dan leggen zij hunne wijn maar boven, en jij je schildpadden onderaan.
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Oktober 2006, 23:44:38 » |
Volgens mij moet rode wijn helemaal niet in de koelkast, maar wordt deze op kamertemperatuur gedronken. Dus dan zul je toch denken dat men genoeg ruimte overhoudt om schildpadden hun winterslaap te laten houden in de groentelades?
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
Naast deze grote hobby schrijf ik Mijn andere hobby is motor rijden
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Oktober 2006, 07:37:42 » |
Volgens mij moet rode wijn helemaal niet in de koelkast, maar wordt deze op kamertemperatuur gedronken. Dus dan zul je toch denken dat men genoeg ruimte overhoudt om schildpadden hun winterslaap te laten houden in de groentelades? Is zo, maar om te bewaren gaat hij wel in zo een wijnkelder; noemt ook wel een wijnbewaarkast.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 26 Oktober 2006, 16:49:21 » |
Hij is binnen :!: :!: Ik heb hem geplaatst; voorlopig even de laagste temperatuur ingesteld. D'r zit een lampje in, maar dat kan gelukkig uit (duurde even voordat ik het gevonden had) Voorlopig alleen even een flesje wijn erin :wink: Nou ja, ik hou jullie op de hoogte .
|
|
|
|
|