Heb tijdens de landdag 3 nakweekjes stigmochelys pardalis overgekocht van Marianne Janssen uit Culemborg. Ze zijn van de 8ste oktober geboren.
Zij schreef dit jaar een artikel in Trionyx over haar pardalissen en sulcata's. Zelf kon ik echter niet op de landdag
aanwezig zijn dus was Nick (aka turtlelover) zo vriendelijk om ze mee te brengen.
Momenteel zitten ze nog in een quarantainebakje die ik enkele tijd geleden bij Cobra ben gaan kopen.
Ze doen het alledrie zeer goed. Weet niet of het op de foto's heel duidelijk kan zijn maar zie toch een zeer groot verschil met
de 2 nakweekjes van Jarno. Die van Jarno hebben namelijk egaal beige poten, staart, nek en kop terwijl die van Marianne zowel op hun staart, poten als nek
vol zitten met zwarte vlekjes. Vraag mij af of deze bij het ouder worden zullen blijven aangezien ik die van Jarno pas overgekocht heb na 6 maanden.
Marianne wist me ook te zeggen dat iedereen die op zoek is naar pardalis nakweek me maar een PM moet sturen en dat ik dan haar adresgegevens mag doormailen.
Ze schrok er namelijk van dat ik helemaal vanuit West-Vlaanderen met haar contact had opgenomen voor nakweek pardalis. Ze wist niet dat deze hier in Belgiƫ bijna niet gekweekt worden door de hobbyliefhebber.
Hier enkele foto's van de kleine rakkers