Het voelt inderdaad niet als het meest "natuurlijke" aan om deze eieren niet uit te broeden.
Het is inderdaad een super soort! Ondanks wat je vaak leest is deze totaal niet stressgevoelig of schuw.
In elk geval niet als het om nakweek gaat zoals alle dieren die ik heb. Mensen met de plaats zouden dan
ook minder terughoudend moeten zijn om zich aan deze soort te wagen.
Ik ga er ook van uit dat zowel de vrouwtjes van vorig jaar, evenals diegene die nu nog niet geslachtsrijp
zijn nog eitjes zullen leggen in de toekomst. Momenteel ziet het er naar uit dat ik 2 mannetjes en 8 vrouwtjes
zal hebben. Indien ik alle toekomstige legsels zou beginnen uitbroeden zou ik dus al snel met een serieuze
hoeveelheid nakweek zitten. En hoeveel plaats je ook hebt, ooit heb je er te weinig. Op dat moment zou
ik mij er veel slechter bij voelen dat ik genoodzaakt ben om nakweek af te staan aan de lokale dierenwinkels
dan dat ik nu eens een legsel niet uitbroed. Er is hier een tuincentrum wat verder in de straat die ook reptielen
aanbiedt, en de uitgestalde info, prijzen en "promopacks" stimuleren enkel maar impuls aankopen. Om nog
maar te zwijgen van de manier waarop ze (tijdelijk) in de winkel worden gehuisvest.
Volledig een persoonlijke mening/gevoel; ik kweek liever een kleine hoeveelheid die ik persoonlijk aflever aan
de oprecht ge?nteresseerde liefhebber dan een groot aantal waarvan slechts een klein deel goed terechtkomt