Ferry je antwoord van 1 vindt ik het opvallendst, Kurt dacht dit ookal, ik weet dat deze soort in Peru voorkomt maar het diertje (zover we het kunnen zien) zelf lijkt er toch niet op met de vlekken op de ogen gele stippen op poot?
Een van de leukste "'nog onbekende"' soorten waarvan ik een foto heb gezien, ik heb naar juvenile foto's van C chilensis gekeken maar haal geen gelijkenis er uit,
Chelonoidis chilensis komt niet in Peru voor, alleen in midden Argentinië. Chelonoidis petersi, doch tegenwoordig als ongeldig en als synonym van chilensis beschouwd, komt voor in noord-west Argentinië, west Paraguay en extreem zuid-oost Bolivia, dus ook ver van Peru vandaan. Toch bestaat er veel "verkeer" wat dieren betreft tussen sommige Zuid-Amerikaanse landen. Zo wordt Trachemys callirostris callirostris uit Colombia veel aangeboden in Ecuador en tevens heb ik gehoord dat de Podocnemis expansa en P. unifilis die ik in Ecuador gekocht heb, mogelijk uit Peru komen.
De enige andere kandidaat voor deze ID op basis van morfologie, is Chelonoidis nigra (juveniel), maar deze kans acht ik zeer klein.